כל אדם המתעניין בתעשיית מערכות האבטחה והמצלמות במעגל סגור ישאל את עצמו את השאלה – מה ההבדל בין מצלמת כיפה (Dome) לבין מצלמת צינור (Bullet) ? שני סוגי המצלמות האלה נמצאות בשימוש נרחב במערכות אבטחה. אם זה בעסקים , בתעשייה ואף ליישומים של מעקב ואבטחה בייתים.

התקנת מצלמות אבטחה 

טכנאי של חברת סיבים במהלך התקנת מצלמת כיפה ומערכת אזעקה.

לקבל פרטים צרו איתנו קשר
* 15% הנחה למזמינים דרך האתר

באופן שגרתי מצלמות צינור וגם מצלמות כיפה יכולות להחליף זו את זה במערכת מצלמות האבטחה. שניהן יכולות לבצע את אותן הפונקציות עבור מערכת האבטחה שלך.

לדוגמא אם הינך משתמש במצלמת כיפה באיכות 4 מגה פיקסל או במצלמת צינור שהיא בעלת רזולוציה של 4 מגה פיקסל גם כן, איכות השידור והפונקציונאליות תשאר זהה. ההבדלים בינהם הן בעיקר במראה,באופן ההתקנה , הכיוון ועוד כמה נקודות שעליהן נעבור בהמשך.


מצלמות אבטחה מסוג צינור יותקנו בדרך כלל על קיר , ומצלמות כיפה יותקנו על התקרה או הנמכת תקרה.

צורת המצלמה היא ההבדל הברור בין מצלמות אבטחה אלו, השינוי בצורת המצלמה מוביל גם לשינוי הדרך להתקנה וכיוון מצלמת האבטחה.

מצלמת כיפה: מותקנות בעיקר בהתקנות פנים, בתלייה על תקרה. מצלמות אבטחה מסוג כיפה נמצאות במקומות אסטרטגיים בבית או במשרד והופכים לחלק מהדקורציה הפנימית של המקום. מצלמות כיפה נראות טוב יותר , קטנות יותר ופחות בולטות בהשוואה למצלמות צינור.

מצלמת צינור: מצלמות צינור לעומת זאת מותקנות בד"כ על צד הקיר.

מצלמות כיפה עמידות יותר, חסינות לנזק – אנטי ואנדליות:

מצלמות הכיפה ברובם עוברים תהליכי בדיקה ותכנון לעמידות בזעזועים וונדאליזם. התקן הנפוץ של עמידות בונדליזם בהם המצלמה עומדת נקראת IK. שימו לב תקן IK ולא IP שמזוהה בד"כ כמצלמות IP  משקפת את העמידות ברמות שונות של אנרגיה וזעזועים. הרמה הגבוהה ביותר נכון לכתיבת המאמר היא IK10 שהוא מוגן ממכות אנרגיה של עד 20 ג'ול.

מצלמות צינור בעלות טווח ראיה גדול יותר:

מצלמות צינור בדרך כלל בעלות ראות טובה יותר לטווחים ארוכים. בעלי IR חזק יותר המספיק לטווחים גדולים יותר. מה שמאפשר למצלמות הצינור ראייה טובה יותר בחושך למרחקים גדולים. כמו כן מצלמות כיפה יכולות גם כן להיות בעלות פונקציונאליות כזאת אך יעלו יותר בעקבות כך שאינן בנויות לכך.

ישנן מספר קריטריונים נוספים העומדים בפני אדם תרם התקנת מערכת אבטחה,וסוגי מצלמות אבטחה. עבור עסקים ומפעלים בתעשייה המלצתינו החמה היא להזמין יועץ מערכות אבטחה אשר יתן מענה המתאים ביותר לפי המצב הנתון בשטח!  לקביעת פגישה עם יועץ אבטחה מומחה ניתן לצור עמנו קשר ונשמח לתת שירות, החל מייעוץ דרך ההתקנה ועד ההפעלה

שאל מומחה

יש לך שאלה? השאר פרטים
ונחזור אליך עם תשובה

תוכן העניינים