סידור ארונות תקשורת דורשת מיומנות רבה שלמקצוענים שלנו יש – אנשי תשתיות אופטיות,אנשי תשתיות נחושת, אנשי בזק וטכנאי רשתות תקשורת וסיסטם. כי תקלות תקשורת בעידן ה-IOT אינן משתלמות!

סידור, חידוש והעתקת ארון תקשורת

ארון תקשורת הוא מקום רגיש בכל ארגון , דרך הארון והציוד בתוכו עוברת כל תעבורת הרשת בארגון , מידע רגיש. שרתים שנמצאים בארון והם מכילים את המידע ואפליקציות לעבודה בארגון. כמו כן גם מרכזיות הטלפונים , שכל ארגון זקוק להם באופן שוטף וללא תקלות. לכן יש לשמור על ארון התקשורת, מאובטח ומוגן מכל עבר ולדאוג לסידור ארונות התקשורת בארגון.

בניית ארון תקשורת

כאשר אנו מדברים על חידוש ארונות תקשורת \ סידור ארון תקשורת חלק מהשירותים אותם אנו מספקים הם:

  • זיהוי איתור וסימון כבלים ותשתיות תקשורת מחשבים.
  • סימון שקעי רשת ואיתורם בארון התקשורת.
  • החלפת ארון תקשורת – כאשר יש צורך בארון גדול יותר \ צמצום מארון תקשורת גדול לקטן עקב מגבלה פיזית.
  • העתקת ארון תקשורת , הזזת ארונות תקשורת.
  • סידור ואסתטיקה – הוספת פאנלי שיערות לפי צורך , החלפת פאנלים ישנים , החלפת מגשרים ועוד.
  • הזזת ארון תקשורת עם סיב אופטי.

כללים לסידור ארון תקשורת

שלום לכל הקוראים באתרינו סיבים תשתיות תקשורת – בין אם אתה בעל עסק/חברה או שאתה איש המחשבים באירגון שלך , במאמר זה אני אתן חלק מהדגשים , מה השיקולים הנלקחים בהגיענו לסדר ארון תקשורת וטיפים לשמירה על סדר בכדי לשמור ולהמנע ממצב בו יש צורך ממשי בסידור ארון התקשורת.

גודל פיזי של הארון תקשורת וכמות הציוד

גם בתקשורת כמו בחיים , יש צורך לדאוג לחלל פנימי מספיק על פי כמות הציוד עכשווית תוך כדי חשיבה על העתיד. כאשר אנו בוחרים בארון תקשורת חדש לעסק , לסידור ארון או לעסק חדש הנבנה מהיסוד עלינו לוודא ולבדוק מה הציוד המתכונן להכנס לארון. בנוסף עלינו לודא ולהעריך את כמות נקודות התקשורת לחישוב מס' הפאנלים המייצגים את מספרי הנקודות במקום , בנוסף עלינו לקחת בחשבון פאנל שערות עבור כל פאנל מייצג נקודות תקשורת.

סידור ארון תקשורת ביתי

האם השרת של העסק ימוקם בתוך ארון התקשורת? האם יש צורך במדף עבור מסך או מכשירים ספציפיים? מה  מספר המתגים – Switch שנצטרך בכדי לחבר את המשתמשים לרשת התקשורת. האם יש צורך בפאנל אופטי עבור הזנת הסיב האופטי? ועוד. כל אלה שאלות שעלינו לשאול ולבדוק תרם סידור ארון תקשורת. בדרך כלל בסידור ארונות בהם גודל הארון אינו תואם את כמות הציוד אנו נמליץ על ארון תקשורת גדול יותר , מאחת החברות המובילות בשוק

מה התשתית אותה יש צורך להעתיק?

תחומי התקשורת והמערכות מגוונים מאוד והם כוללים טווח רחב של אלמנטים בינהם: 

  • תשתית עבור מרכזיית טלפונים וטלפוניה בכלל. עבור טלפונים חכמים IP כבלי נחושת איכותיים המתאימים לדרישות המכשיר. ועבור טלפונים ומרכזיות מהדור הישן כבל טלפון תיקני של בזק.
  • תשתיות עבור תקשורת מחשבים – בדרך כלל מגיע וידוע ככבלי רשת – מסוגים וקטגוריות שונים , על פי סוג הכבל ואביזרי הקצה. כבלי CAT 5E , CAT 6 , CAT 7 וכו'.
  • תשתית אופטית – סיב אופטי המשמש לחיבור בין בניינים \ משרדים מרוחקים באירגון העובדים מול השרת או ברשת משותפת בא אנו רוצים להמנע מצוואר בקבוק ולהנות ממהירות גבוהה עד 100GBPS.
  • תשתית עבור מערכת כריזה \ הגברה – הכבלים המחברים בין רכזת הכריזה והמגבר שלה בין המיקרופונים המפוזרים בבניין \ אירגון. כאשר המערכת יושבת בארון משותף עם מערכת התקשורת עלינו לדאוג להעתיק גם אותה.
  • תשתית מצלמות אבטחה – מצלמות האבטחה מגיעות בשני תצורות עיקריות מצלמות IP או מצלמות אנלוגיות (כולל AHD , HDTVI,CVI וכו') בתצורת מחברי BNC קואקסיילים.
  • מערכות מיגון , בקרות כניסה ועוד.

בגדול , אלו הגורמים הנלקחים בחשבון , בתמונה הכוללת כאשר מעתיקים ארון וגם בסידור ארונות תקשורת.

מיקום חדר התקשורת והתרחקות מנוזלים וצינורות מים

כן! זה די ברור מאליו , מכשירים אלקטרונים לא אוהבים מים, לכן כאשר אתם בוחרים להעתיק ארון תקשורת , או בעת סידור ארון עלינו לקחת בחשבון ולנסות להתרחק במידת האפשר ממקורות מים שעלולים לנזול , מזגנים דולפים , חלונות וטריסים וכל העולה על רוחכם! האמינו לנו , אתם לא רוצים שהשרת שלכם ירטב , מה שיוביל לאיבוד מידע זמן הוצאות יקרות ולא מתוכננות , שהמנעות מהם יכולה להשבית את פעולת העסק שלכם. מומלץ למקם את ארון התקשורת בחדר סגור ומקורר המרוחק ממגע ידי אדם אשר אינן אחראיות על ביצוע שינויים בארון התקשורת של העסק!

תיעוד ודוקמנטציה

לאחר סידור הארון , יש להכין ולשמור דף בוא מתועדים תצורת החיבורים , וסכמות החיבור בארגון. למען "הדורות הבאים" ועבודות העתיד על הארון מה שיקל על ההתמצאות ויחסוך זמן יקר במציאה ופתרון תקלות בתקשורת הארגון כאשר יהיו.

 

חיווט ארון תקשורת

לסיכום , אלו היו מספר נקודות חשובות בהם יש להתחשב בהגיעה הזמן להחליף ארון תקשורת , לסדר ארון תקשורת , ואו להעתיקו. אנו מקווים כי המאמר יתרום לכם להגיע להחלטה והבנה של משמעות העבודה. לכל שאלה וייעוץ צרו עמנו קשר ונשמח לעזור ולתת לכם שירות מקצועי ואיכותי , תוך כדי דגש על מחירים הוגנים ללקוח.

שאל מומחה

יש לך שאלה? השאר פרטים
ונחזור אליך עם תשובה

תוכן העניינים