תוכן העניינים

אם אתה חובב של טכנולוגיה, אתה בטוח שם לב כאשר בסרטים אנשים מנהלים מצלמת אבטחה מרחוק. זוהי דוגמא למצלמת PTZ או בעברית מצלמה ממונעת.

מצלמת PTZ היא פשוט מצלמה שיכולה להזיז את העדשה שלה ימין ושמאל (PAN) ומעלה ומטה (TILT), בנוסף היא גם יכולה להשתמש בהגדלה (ZOOM). ניתן לשלוט בכל התנועות הללו מרחוק בעזרת מכשיר כגון ג'ויסטיק, עכבר או שלט מרחוק.

אז, משמעות ה-PTZ היא PAN, TILT ו-ZOOM. שלושת התנועות אשר המצלמה מסוגלת לבצע. אתה יכול למצוא את המצלמה הזו בקלות בכל מקום.

לקבל פרטים צרו איתנו קשר
* 15% הנחה למזמינים דרך האתר

סוגי מצלמות PTZ

ישנם סוגים רבים והגדרות רבות של מצלמות PTZ.

כיום, קל למצוא מצלמות PTZ דיגיטליות, אשר נקראות גם מצלמות IP PTZ, אבל לפני שנים רבות כל המצלמות היו אנלוגיות וכדי לשלוט בהן, היית צריך כבלים נוספים.

אם תבקר אולפן טלוויזיה, אתה בטוח תראה כמה מהמצלמות הללו בפעולה, מכיוון ובדרך כלל משתמשים בהן כדי לצלם סצנות עם תנועה רבה.

בתעשיית האבטחה, מצלמות PTZ הן נפוצות מאוד מכיוון והן עוזרות לעקוב ולהקליט פעילות חשודה בצורה שבה ניתן לזהות אפילו את הפרטים הקטנים.

איך לשלוט במצלמת PTZ אנלוגית

אם ברשותך מודל מצלמת PTZ אנלוגי, ישנן שתי אפשריות לשלוט במצלמה:

  • שלח פקודות אל המצלמה בעזרת כבלים נוספים.
  • במקרה זה, כל מה שתצטרך לעשות זה להוסיף כבלים במקביל לכבלים הקואקסיאליים ולהשתמש בממשק RS-485 ופרוטוקול PTZ כמו Pelco-P, Pelco D וכדומה. מצלמת ה-PTZ האנלוגית והג'ויסטיק (או ה-DVR) חייבים להשתמש בפרוטוקול זהה כדי להבטיח שהפקודה תעבוד.

  • שלח פקודות אל המצלמה בעזרת הכבל הקואקסיאלי. 
    לחלק מיצרני המצלמות יש פרוטוקול כדי לשלוח פקודות בעזרת הכבל הקואקסיאלי.

    האופציה הזאת נהייתה נפוצה מאוד וקיימת היום במכשירים של Proivison, HIKVISION , DAHUA ועוד. האופציה נקראת Control Over Coax אמנם חברת Pelco היא היצרנית הראשונה אשר המציאה את הפרוטוקול שנקרא “Coaxitron”, ולאחר מכן עוד פרוטוקולים נוצרו כדי לעבוד בצורה דומה.

  • ניתן להשתמש בפרוטוקולים אלו כדי לשלוט במצלמה בלי שום כבלים נוספים מכיוון והכבל הקואקסיאלי יכול לנהל גם את הווידאו וגם את שליטת המצלמה

איך לשלוט במצלמת IP PTZ

מצלמות IP PTZ לא צריכות שום כבלים נוספים עבור שליטה. הווידאו, השמע, הפקודות ואפילו החשמל מועברים דרך כבל רשת UTP או כל כבל תקני אחר לדוגמאת CAT 5E, CAT 6 או CAT 7.

PTZ מסוג IP בדרך כלל מוזן במתח על ידי כבל הרשת בפרוקטול POE עליו נרשום ונפרט במאמר הבא בהמשך אז השארו מעודכנים.

מצלמת IP PTZ עם מעקב חכם AUTO TRACKING

אחת האופציות שנהיו פופולאריות בהחלט בשנים האחרונות במצלמות הPTZ החכמות מלבד יכולות אנליטיקה לסרוק אזורים, ולעקוב אחרי עצמים זזים כמו רכבים ואנשים. כיום יש למצלמות אופציות לPreset מוגדר מראש שלפיו המצלמה זזה באופן קבועה בכדי לסרוק אזור מסויים ומספקת מענה מושלם לחדרי בקרה בכדי להיות בשליטה אחר המתרחש באזור. 

כמו כן קיימות מצלמות התראה המתממשקות למצלמות הPTZ שאם וכאשר הם מזהות תנועה מיד מצלמת הPTZ עוקבת למיקום ההתראה בכדי לבדוק את המתרחש. האופציה הזאת נקראת מצלמה ממונעת עוקבת.

ישנם אופציות מורכבות נוספות אשר דורשות תכנון והבנה מקצועית לכן בכל הקשור למצלמות אבטחה PTZ ניתן לפנות אלינו. אנו משווקים ומוכרים את מצלמות הPTZ הטובות ביותר בשוק תוך מתן שירות והתקנה מקצועית.

מצלמת PTZ מחיר

מחירים של מצלמות הPTZ שונים ומשתנים. כיום יש יצרנים רבים שהינם עלומי שם לעומת מותגים מקצועיים שתוכננו לעבודה אמינה ויציבה לזמן ארוך. מחירי המצלמות תלויות במשתנים רבים כגון אופציות ופיצ'רים. מותג המצלמה, סוג העדשה והזום האופטי שלה, כמו כן סוג החיישן והרזולוציה של הצילום. לא די בכך ישנם גם מאפיינים נוספים כגון עוצמת IR לראית לילה, עמידה בתנאי חוץ\ פנים ועוד. 

בעקבות כל אלה לנקוט במחיר מבלי לדעת את הצרכים של הלקוח הינה פעולה בלתי אחראית על ידי מתקין מקצועי. 

עלויות של מצלמת PTZ סבירה מתחילה ב1000 שקלים ומעלה. אם זאת קיימים דגמים פנימיים זולים יותר לכן לייעוץ כדאי לצור קשר.

מסקנה

מצלמות PTZ שימושיות מאוד עבור קבלת מידע אפילו על הפרטים הקטנים אשר מוקלטים ותחת מעקב. השימוש בהם הוא נוח מאוד, והתוצר שלהן טוב מאוד.

הרעיון הוא להשתמש במצלמת PTZ כדי לתמוך במצלמות מקובעות ולאפשר למשתמש לחפש פרטים קטנים בעזרת ה-Pan, Tilt & Zoom אשר מצלמות אלה מספקות.

כיום האופציה הטובה ביותר היא שימוש במצלמת IP PTZ עם רזולוציה גבוהה.

Facebook
WhatsApp
מייל
הדפס
רפאלוב מאיר
רפאלוב מאיר

מאיר MCSA מוסמך Microsoft לניהול רשתות ושרתים, מומחה להנדסת רשתות ותקשורת בעל הסמכות נרחבות בתחומי המחשוב, תשתיות תקשורת ואבטחת מידע. חי ונושם בקרים ואלקטרוניקה, מתכנן מערכות אבטחה ופרוטוקולי תקשורת וחולם סיבים אופטיים. תמיד שמח לעזור ולתת שירות.

חייג 058-444-4949
אולי יעניין אותך גם:
© כל הזכויות שמורות לסיבים תשתיות תקשורת
DIGITAL SOLUTIONS BY KIRYATECH