תוכן העניינים

כל מי שעובד על מחשב, נתקל בשלב זה או אחר בוירוס שמשבש את פעילויתו. ברי המזל פוגשים רק את הוירוסים ה"קלים", אלה שמאטים את הפעילות, אבל לא נדיר לפגוש את הקטלניים יותר, אלה שמוחקים מידע, מעתיקים אותו ואף מפסיקים לחלוטין את פעולת המחשב.

קצב התעדכנות הוירוסים מדהים ועומד על כמאה בחודש (הידועים. סביר שישנם עוד רבים שמתגלים בשלבים מאוחרים יותר), אבל חברות התוכנה שוקדות על פיתוח מערכות הגנה מעודכנות ואנטי וירוסים שנותנים מענה בזמן אמת למתקפות המקוונות.

מי חשוף לוירוסים?

לא חייבים להיות מעצמת היי-טק על מנת להיות בקבוצת סיכון. מספיק לגלוש באינטרנט ולשלוח אי-מיילים, על מנת להיות חשופים לוירוס, תולעת, סוס טרויאני ושאר מרעין בישין. לגולש המצוי הפיתרון נמצא בהישג יד, הלוא אלה תוכנות האנטי וירוס הניתנות להורדה בחינם ובשפע.

לגולשים ביתיים, אשר אינם עושים שימוש יוצא דופן ברשת האינטרנט, או מחזיקים מידע רגיש במיוחד על המחשב, עשויה להספיק תוכנת אנטי וירוס חינמית, מה גם שחלקן מיוצרות על ידי ענקיות טכנולוגיה כמו נורטון, קספרסקי ו – McAfee, אבל אחרי הכל מדובר במוצר הניתן בחינם ולכן תמיד יהיה בהיקף מצומצם יחסית ובעל יעילות מוגבלת.

למה לרכוש תוכנת אנטי וירוס?

מעבר לעובדה שהתוכנה הקנויה תמיד תהיה מקיפה יותר, תספק הגנה הרמטית יותר למחשבים ותקפיד להתעדכן באופן קבוע, קיימת תמיכה טלפונית ומקוונת לצרכנים (אצל רוב החברות), אשר במקרים רבים יכולה להציל ימי עבודה שלמים, שלא לדבר על מאגרי מידע ותהליכי עבודה ממוחשבים.

ביחס ישיר לכמות הוירוסים ברשת, כך גם כמות תוכנות אנטי וירוס ורוב הגולשים יעדיפו את השמות המוכרים והבטוחים, שנותנים גם מענה טכני בעת הצורך וגם עדכונים שוטפים באופן אוטומטי.

רוב תוכנות האנטי וירוס הניתנות להורדה באופן חופשי מהוות מעין "פיילוט" לגולשים, שיכולים להתנסות בהן במשך חודש ללא תשלום ולאחר מכן בתשלום, או תוכנות חלקיות להתנסות, שמטרתן לעודד את הצרכנים לרכוש את התוכנה המלאה, כלומר לקדם מכירות.

אני חושד שיש לי וירוס, מה לעשות?

ראשית יש להרגע ולשתות כוס מים קרים 🙂 , לאחר שנרגענו נפעל בסדר הפעולות הבא:

  1. תחילה נתחיל בגיבוי כל הקבצים החשובים,תמונות, מסמכים וכו' שהינם בעלי ערך בעבורכם במחשב. למשל קובץ התקנה של גוגל כרום אינו נדרש בגיבוי שכן ניתן להוריד אותו בכל עת באינטרנט.
  2. בדוק באתר הוירוסים העולמי, VirusRadar אם הוירוס קיים במאגר, מה סוג הוירוס, והסימפטומים שלו. האתר מספק מידע אודות שיטת הפעולה ולפעמים אף התגוננות מפניו. כתובת האתר VirusRadar.
  3. במידה ומותקן במחשב שלכם תכנת אנטי וירוס הפעילו אותו,  בדקו כי האנטי-וירוס מעודכן והפעילו סריקה מלאה של המערכת. במידה והאנטי וירוס שלכם מציע אופציה של סריקה תרם העלאת המערכת, סריקת לפני ה-BOOT למערכת ההפעלה הפעולה עשויה לעזור מאוד.
  4. בדוק את ממצאי האנטי וירוס, במידה והוא שואל מה לבצע עם הממצאים, סמנו למחוק את הוירוסים ואו לבודד אותם.
  5. הפעילו מחדש את המערכת ובדקו את המחשב שוב.

לסיכום

לתוכנות חדשות, כמו זו של McAfee או של ESET, AVAST וכו'. כבר יש גם ממשקי הפעלה בעברית, המקלים על ההתקנה והתפעול, שלא לדבר על המושגים השונים, הזרים למי שאינו מעורה בשפת המחשבים. התוכנה הספציפית הזו (כמו כמה אחרות), כוללת הגנה מרשימה, גלישה מאובטחת ודירוג אבטחת אתרים, אבל כמו כל אנטי וירוס יעיל באמת, התוכנות הטובות ביותר הן גם כבדות יותר ובאות חשבון עם מהירות העבודה, אבל באורח כמעט בלתי מורגש.

Facebook
WhatsApp
מייל
הדפס
רפאלוב מאיר
רפאלוב מאיר

מאיר MCSA מוסמך Microsoft לניהול רשתות ושרתים, מומחה להנדסת רשתות ותקשורת בעל הסמכות נרחבות בתחומי המחשוב, תשתיות תקשורת ואבטחת מידע. חי ונושם בקרים ואלקטרוניקה, מתכנן מערכות אבטחה ופרוטוקולי תקשורת וחולם סיבים אופטיים. תמיד שמח לעזור ולתת שירות.

חייג 058-444-4949
אולי יעניין אותך גם:
© כל הזכויות שמורות לסיבים תשתיות תקשורת
DIGITAL SOLUTIONS BY KIRYATECH