תוכן העניינים

לקוחות רבים שואלים אותי "מאיר, מה המערכת קולנוע ביתית המומלצת ביותר?" זאתי בהחלט שאלה טובה מצד אחד ואני מבין את כוונת השואלים, מצד שני אין תשובה חד משמעית, זה תלוי בהמון משתנים החל מסוג הלקוח וכמובן סוג ואופי המערכת שמחפשים.

לעומת זאת ישנם לקוחות רבים שמקבלים אצלנו שירות של התקנת מערכות תקשורת, מערכות אזעקה ואו מצלמות אבטחה וכדומה וחושבים שמערכת קולנוע ביתית היא עניין של מותרות והתקנת מערכת קולנוע ביתית עולה הון תועפות, למעשה נכון להיום זה לא נכון! ובאמצעות עזרה של מתקין אודיו וידאו מקצועי אתם יכולים להתחדש במערכת נפלאה במחיר שמתאים לכיס שלכם.

לכן כתבתי את המאמר הזה בו אני אנסה לפרט ולתת טיפים רבים ככל האפשר ללקוחותינו בשאלה המתבקשת:

איך לבחור את מערכת הקולנוע הביתית המומלצת והטובה ביותר עבורך.  

מערכת קולנוע ביתית, למה אני צריך את זה בעצם?

שום דבר לא מאחד את המשפחה ביחד כמו צפייה בסרט, תוכנית טלוויזיה, או משחקי ספורט בקולנוע ביתי נעים. הדבר משדרג את הבית ולפתע, הבית שלכם הוא בית מגניב, ושבת גשומה בבית היא הבחירה הראשונה של כולם. ואם זה לא מספיק משכנע כתבנו לכם מאמר מקיף על "הסיבות למה כדאי לי לרכוש מערכת קולנוע ביתית" כדי להגיע למאמר ניתן ללחוץ כאן

מה זה מערכת קולנוע ביתי?

ברור, טלוויזיה טובה או מקרן ומסך הקרנה הם אחד העקרונות ועמודי התווך במערכת קולנוע חוויתית. עם זאת אם נסתכל על מערכת קולנוע כמו על מחזמר בתאטרון אז- מסך הטלוויזיה היא הבמה, ומערכת הסאונד ההיקפית היא כל השאר – החל מהאווירה , העלילה, השחקנים וכמובן המוסיקה.

הקסם האמיתי מאחורי מערכות הקולנוע הביתי הוא אודיו והשמע הוא מה שאתה צריך כדי ליצור מערכת קולנוע ביתי אמיתית בבית שלך.

בדרך כלל, מערכת קולנוע ביתי כוללת את הרכיבים הבאים:

  1. טלוויזיה או מקרן ומסך הקרנה.
  2. מקור וידאו – למשל כבלים.
  3. רסיבר – לב המערכת, הכל מתחבר לרסיבר , הרמקולים ומקורות הוידאו והטלויזיה\מקרן.
  4. רמקולים – כיום בדרך כלל בתצורה של רמקול מרכזי, רמקול ימין ורמקול שמאל בחזית, רמקולים אחורים, רמקולים לאפקטים, וסאב וופר או יותר.

עכשיו, בואו נסתכל מקרוב על כל החלקים השונים העושים מערכת קולנוע ביתית, תוך סקירה של כמה עצות, היתרונות והחסרונות של כל אחד.

מסך טלוויזיה או מקרן ומסך הקרנה

תמונה איכותית וחדה היא מפתח להצלחה של מערכת, גדול יותר טוב יותר! אנו ממליצים על טלוויזיות 4K HDR בהמשך כמובן שנמליץ על טלוויזיות 8K (עניין של כמה חודשים), ובמקרים שבהם התקציב מפשר ללכת על OLED.

אם אתם מקדישים חדר מסוים לקולנוע ביתי בלבד, זה באמת מרגש! זה אומר שאתם יכולים ללכת על מסך הקרנה גדול(2.3 מטר לפחות) עם מקרן כמו באולם קולנוע אמיתי.

המקרנים החדשים ביותר של 4K היום הם חדים כתער ושקטים עד מאוד. בדרך כלל, אנו ממליצים להתקין את המקרן בתקרה בחלקו האחורי של החדר, ומסך ההקרנה נשאר נייח או חשמלי.

מקורות וידאו

הסרטים, הסדרות ותכניות הטלויזיה האהובות עליך יכולים להתנגן ממספר רב של מכשירים. נגני Blu-ray וסטרימרים ונגנים תומכי 4K מעניקים לך חווית צפיה עשירה בסאונד של מערכת הקולנוע. 

נגני מולטימדיה מתקדמים ולעומת הותיקים יותר בעלי אפשרות עדכון דרך האינטרנט דבר המאפשר עדכונים – משחקים חדשים, אפליקציות חדשות, תוכניות ועוד.

שמע במערכת - רמקולים לקולנוע ביתי

כאשר מדברים על שמע ואודיו – רמקולים הם הבסיס לכל! הכי הגיוני לבחור תחילה את הרמקולים אותם נרצה להרכיב למערכת שלנו ולאחר מכן בהתאם להספקים הנדרשים נבחר את הרסיבר המתאים.

רמקולים גדולים דורשים הספק גבוה יותר, רמקולים קטנים הספק נמוך יותר. בגדול המשפט הזה נכון,אמנם יש גם עניין של נצילות הרמקול, עוצמות ועוד פרמטרים אך לא נכנס לזה עכשיו.

כמו כן רמקולים לפי מספר הרמקולים נחליט באיזה רסיבר לבחור לפי מספר הערוצים שלו, וכאשר קונים רסיבר חדש כמובן שנעדיף את אחרון הטכנלוגיה במערכות הקולנוע בכלל: Dolby Atmos – הטכנולוגיה דורשת תוספת של רמקולים שימשו לאפקטים.

להמחשה של Dolby Atmos בסרטון רשמי ביוטיוב לחץ כאן.

הרכב רמקולים 5.1.2
שרטוט הרכב של מערכת קולנוע בהרכב 5.1.2

כמה רמקולים צריך למערכת קולנוע?

זה תלוי בך. בדרך כלל מערכות קולנוע ביתי מסורתיות מכילות לפחות 5 רמקולים:

  1. רמקול סנטר – בדרך כלל מתחת למסך.
  2. 2 רמקולים בחזית – אחד בצד ימין ואחד בצד שמאל.
  3. 2 רמקולים אחרים – אחד בצד ימין ואחד בצד שמאל.
  4. ברוב המקרים נוסיף גם סאב וופר שיתן לנו את התדרים הנמוכים.

רמקול הסנטר, דומיננטי מאוד וממנו אנו נקבל את מרבית הבמה בדיאלוגים ושיחות, יש למקם אותו מתחת למסך\טלויזיה. ישנם גם רמקולי סנטר שמותקנים במקרים מסויימים מעל הטלויזיה.

בדרך כלל הרמקולים – ימין ושמאל חזית יהיו גדולים יותר מהרמקולים מאחור שכן הם בעלי חשיבות רבה יותר.

רמקולים קטנים או גדולים?

לפני כעשור, רוב הלקוחות בקולנוע הביתי שלנו קנו רמקולים קטנים יותר. אך במרוצת הזמן, רבים החלו לרכוש רמקולים לפי איכות השמע והצליל שלהם, רמקולים רצפתיים גדולים בניגוד לרמקולים מדפיים או רמקולים שקועי קיר בדרך כלל ישמעו טוב יותר, חזקים יותר הודות לתיבת התהודה שלהם. אבל בכל מקרה בסופו של דבר כאשר אתם בונים את מערכת הקולנוע שלכם, הכל תלוי בהעדפות האישיות שלך ולעיצוב החדר – וזה מה שיפה! כל אחד מעצב לעצמו את ובוחר מתוך דגמים רבים.

שני הרמקולים הקדמיים והימניים הם החשובים ביותר. הם מספקים את החלק העיקרי של "הפאנץ'" הנובע ממוסיקה ואפקטים קוליים.

בנוסף על כך זה מומלץ, שכל הרמקולים יתאימו אחד לשני מבחינה טונאלית. רכישה של רמקולים מאותו יצרן ומסדרות דומות בדרך כלל יבטיחו מרכז טונאלי דומה.

סיכום מערכת קולנוע ביתי

כל הכבוד הגעתם כמעט עד סוף המאמר! אז בואו נסכם בקצרה חלק ממה שלמדנו במאמר הזה היום:

  • מסך הטלוויזיה – אם אין לך עדיין מסך טלוויזיה אז הנה היא אבן הבסיס לקולנוע איכותי אתה צריך מסך טלוויזיה איכותי, אלא אם כן אתם מעדיפים מסך הקרנה בשילוב מקרן איכותי שזוהי גם אופציה נפלאה. בכל אופן גם אם יש באמתחתכם מסך טלויזיה יש לבדוק אם הוא חדיש ותומך ברזולוציית 4K HDR לפחות. אם לא כדאי יהיה לשדרג את המסך לאחד כזה, המסכים החדשים האלה מלבד איכות התמונה המצויינת בעלי יתרונות מעולים כמו אפשרויות חיבור מגוונות מובנות, מסכים חכמים יותר עם פיצ'רים של הזרמת אודיו (מוסיקה) , וידאו (סרטים וקליפים) תודות לטכנולוגיות רשת, מקלט WI-FI מובנה, Bluetooh ועוד.

  • החדר שלך והרמקולים – חלק ממערכות הקולנוע מנגנות ברמקולים פאנצ'ים גדולים יותר, חלק עם רמקולים קטנים וצלולים אך כולם נשמעים נפלא עם אופי צליל קצת שונה. טכנית רמקולים גדולים יותר, זה טוב יותר כאשר מדברים על איכות סאונד ועוצמה, אך אם זאת הפלא ופלא חלק מהמותגים מייצרים רמקולים קטנים עד בינונים שנותנים סאונד ועוצמות שלא מביישות גם רמקולים גדולים של מותגים מסוימים אחרים.

    התחכום וההחלטה בבחירת רמקולים למערכת הסאונד לקולנוע שלך, בדרך כלל כוללות שילוב של שלושה דברים עיקרים: גודל החדר המיועד למערכת הסאונד והקולנוע, עיצוב החדר והעדפה אסטטית\אדריכלית, בכדי להגיע לנראות הרצויה תוך כדי שילוב עם איכות ואופי הצליל הרצוי. אל דאגה ישנם רמקולים בוריאציות רבות – רמקולים סמויים, רמקולים מדפיים, רמקולים שמיועדים להשקעה בקיר או בתקרה, רמקולים סטליטים, רמקולים רצפתיים ועוד.
    לאחר בחירה והחלטה לרמקולים יהיה עלינו לבחור את הרסיבר סאונד שיפיק את ההספק ויניע את הממברנות של הרמקולים החדשים שלנו!

  • רסיבר וסטרימינג – יתרון ענק למערכת קולנוע ביתית הן יכולות סטרימינג מגוונות, נכון? בחירה חכמה של רסיבר לא תושפע מעוצמה וצליל הסאונד בלבד, חשוב לבחור רסיבר שידע גם לשיר.. בעצם להזרים ולנגן בצורה אלחוטית. תכנון חכם של המערכת כולל בחירה נכונה של רסיבר. אנו ממליצים בדרך כלל על רסיברים עם ממשקים מעולים של מותגים מומלצים שיודעים לנגן ישירות מהמחשב, מהטלפון הנייד שלך או טאבלט ולא רק, התממשקות לרדיו אינטרנטי, ואפליקציות כמו Spotify, TIDAL, AmazonMusic, Youtube Music ועוד.
    כמו כן שליטה באזורי שמע אם יש צורך, תמיכה בDOLBY ATMOS לקבלת חוויה קולנועית עשירה ועוד. במידה ואתם בכיוון של בית חכם כדי לבדוק שהרסיבר יודע להתממשק עם הבקר של מערכת הבית החכם.
Facebook
WhatsApp
מייל
הדפס
Picture of רפאלוב מאיר
רפאלוב מאיר

מאיר MCSA מוסמך Microsoft לניהול רשתות ושרתים, מומחה להנדסת רשתות ותקשורת בעל הסמכות נרחבות בתחומי המחשוב, תשתיות תקשורת ואבטחת מידע. חי ונושם בקרים ואלקטרוניקה, מתכנן מערכות אבטחה ופרוטוקולי תקשורת וחולם סיבים אופטיים. תמיד שמח לעזור ולתת שירות.

חייג 058-444-4949
אולי יעניין אותך גם:
© כל הזכויות שמורות לסיבים תשתיות תקשורת
DIGITAL SOLUTIONS BY KIRYATECH