תוכן העניינים

מחשוב ענן

מחשוב ענן זהו פיתוח המאפשר שימוש ברשת האינטרנט לצורך כוח עיבוד ומחשוב. השימוש בתוכנת מחשוב ענן מאפשר חיסכון בהוצאות על קנייה ואחזקה של מערכות ותוכנות שונות, במקום זה ניתן לשכור את שרותיהם דרך רשת האינטרנט.

מחשוב ענן מאפשר גם ויסות והרחבה של עוצמת המחשוב בעת הצורך, בזמן של לחץ ועומס בעבודה ניתן להרחיב, לעומת זאת בזמן של רגיעה וירידה בעומס ניתן לצמצם ובכך לחסוך עלויות.

בחלק מהמקרים מחשוב ענן חוסך את הצורך בפיתוח או ניהול יישומים. הרעיון מאחורי תוכנת מחשוב ענן הוא היכולת לספק למשתמשים, בין אם הם פרטיים או ארגונים וחברות את כל שירותי מחשוב הנדרשים להם דרך רשת האינטרנט.

אבטחת מידע

בשנות השמונים הומצאה רשת האינטרנט שהפכה את המידע ותקשורת מחשבים לדבר זמין ומהיר לכל אחד. עם המצאת האינטרנט והשימוש ברשת לצורך אחסון והעלאת מידע נוצר צורך להגם על המידע הזה. לצורך כך נוצרו תוכנות שונות וספקים המבטיחים שירות של אבטחת מידע.

בעיות של אבטחת מידע במערכת מחשוב ענן מערכת של מחשוב ענן אומנם טובה ומועילה מאוד אולם יש לה נקודת חולשה רצינית בתחום של אבטחת המידע. קבצים ומידע הנשמרים על רשת האינטרנט ותוכנות המופעלות דרכה אומנם חוסכים לנו מקום רב, והוצאות על קנית תוכנות, אבל כל מי שיש לו מעט מידע על הרשת והשימוש בה וגישה לאינטרנט עלול לפרוץ אל המערכת ולגנוב מידע או לחבל במערכות המידע.

האקרים רבים מיומנים בפריצה למערכות מחשוב ויכולים לבצע זאת כמעט בלי להשאיר אחריהם עקבות. לכן חשוב שכל שימוש במערכת מחשוב ענן תהיה מלווה בגיבוי של אבטחת מידע, על מנת להגן על המידע המועבר אליה והמאוחסן בה.

מי משתמש במערכות אבטחת מידע

מערכות אבטחת מידע נועדו לכל משתמש ברשת או במערכת מחשוב ענן ורוצה להגן על המידע שהיא מכילה. גופים כמו גורמי ביטחון הרוצים למנוע גישה של ארגוני טרור או גורמים עוינים למידע, עסקים שונים וחברות גדולות או קטנות החוששים מחבלה וגניבת מידע על ידי המתחרים להם.

Facebook
WhatsApp
מייל
הדפס
רפאלוב מאיר
רפאלוב מאיר

מאיר MCSA מוסמך Microsoft לניהול רשתות ושרתים, מומחה להנדסת רשתות ותקשורת בעל הסמכות נרחבות בתחומי המחשוב, תשתיות תקשורת ואבטחת מידע. חי ונושם בקרים ואלקטרוניקה, מתכנן מערכות אבטחה ופרוטוקולי תקשורת וחולם סיבים אופטיים. תמיד שמח לעזור ולתת שירות.

חייג 058-444-4949
אולי יעניין אותך גם:
© כל הזכויות שמורות לסיבים תשתיות תקשורת
DIGITAL SOLUTIONS BY KIRYATECH