תוכן העניינים

התקנת מערכת מצלמות אבטחה ומעקב מוצלחת דורשת תשומת לב לפרטים רבים. המטרה הסופית היא לספק תמונה והסרטה באיכות מספקת כדי לנצל את המערכת למעקב  אחר מה שחשוב.

אבל מה היא בעצם איכות תמונה? מה עיקרון הפעולה של עדשת המצלמה? וכיצד תתאים את המצלמה שלך להשגת איכות מיטבית. המשיכו לקרוא ותגלו.

  1. תאורה
  2. הגדרות בסיסיות של המצלמה
  3. הגדרות מתקדמות של המצלמה
  4. שיפור התמונה
לקבל פרטים צרו איתנו קשר
* 15% הנחה למזמינים דרך האתר

תאורה

העיקרון הבסיסי שמאחורי כמעט כל הצילום הוא שאתה זקוק לאור! אור הנפלט ממקור אור (כמו מנורה או שמש) צריך להשתקף מעל עצם ואז להיכנס למצלמה דרך העדשה. ברגע שקרני האור פוגעות בחיישן המצלמה, ניתן לצלם תמונה של האובייקט.

מהותו של עיקרון זה היא שללא אור, אין דימוי, ואור גרוע יגרום לתמונה באיכות ירודה. כל דבר שמפחית את האור בין האובייקט לחיישן יפגע באיכות התמונה.

אם בצילום שלך חסר אור, יתכן שתצטרך להוסיף אותה. מנורות עזר המאירות את האובייקט יכולות לעתים קרובות לשפר את איכות התמונה באופן משמעותי.

בנוסף, קחו בחשבון את העובדה שמצלמה מותקנת ונבדקת בשעות היום יכול יכולה להביא תוצאות שונות לחלוטין בשעות הלילה,או כאשר העונות משתנות. ודא שאתה מבין את כל טווחי האור בתרחיש המעקב שלך, והגדר את המצלמה שלך בהתאם.

הגדרות בסיסיות של המצלמה

צמצם העדשה, הידועה גם בשם ה"IRIS" משפיע מאוד על כמות האור שמגיע לחיישן. המספר f של העדשה הוא אורך המוקד של העדשה ושל קוטר הפתח. לדוגמא 50 מ"מ עדשה עם פתיחה קלה של 25 מ"מ תהיה מספר של 2.0, מכיוון ש -50 מחולק ב -25 שווה לשניים. ככל שמספר ה- f גבוה יותר, כך הפתח העדשה יהיה קטן יותר, ולהפך. F נמוך יותר פירושו שפחות אור יגיע לתוך החיישן.

מצלמות אבטחה ב2019 – ההתפתחויות ומידע
מצלמות ב2019 – ההתפתחויות ומידע חשוב!

במשך שנים, מערכות אבטחה וניטור ווידאו שימשו ככלים נהדרים כדי להגן על הבטחון שלך,על המשפחה והרכוש שלך ובעסקים כמובן גם על העובדים והלקוחות שלך. שדרוגים

הגדרת מצלמה נוספת המושפעת ישירות מכמות האור הזמינה בצילום היא מהירות התריס (shutter speed). מהירות התריס היא משך הזמן שלוקח למצלמה כדי לצלם את התמונה, למשל 1/50 משנייה. כאשר הרבה אור נכנס למצלמה, מהירויות תריס מהירות יותר אפשריות. ככל שהאור פוחת, מהירות התריס מאטה מכיוון שהחיישן זקוק לזמן רב יותר כדי "לאסוף" מספיק אור כדי ליצור תמונה. עם מהירות תריס נמוכה מספיק, כל מה שזז בזירה ייראה מטושטש בתמונה, מכיוון שמיקומו של האובייקט הנע משתנה במהלך הצילום. זה נקרא "טשטוש בתנועה" וישפיע בצורה שלילית על איכות התמונה ועל השימושיות של הסרטון  שצולם על ידי מצלמת האבטחה שלך.

המצלמות איתן אנו עובדים בחברת סיבים מחשבים ותקשורת מכוונות אוטומטית את הצמצם, את מהירות התריס ואת הפתח ליצירת תמונה שנחשפת תמיד כראוי. אתה יכול לשנות הגדרות לפי עדיפות כדי להעדיף רעש נמוך או טשטוש בתנועה, בהתאם לדרישות השטח המצולם.

הגדרות מתקדמות של המצלמה

תמונות דיגיטאליות מורכבות מאלמנטים קטנים שמרכיבים את התמונה המלאה, המכונים "פיקסלים".
פיקסל הוא נקודה בתמונה עם צבע ועוצמה ספציפית. הכמות הכוללת של הפיקסלים בתמונה מכונה "רזולוציה". 1920×1080 פירושו שיש 1,920 עמודות ו -1,080 שורות (2,073,600 פיקסלים בסך הכל) של פיקסלים המרכיבים את התמונה. מונח נוסף לרזולוציה ספציפית זו יהיה 2 מגה פיקסל, מכיוון שיש בערך 2 מיליון פיקסלים בתמונה. אם הרזולוציה הגבוהה יותר, המצלמה יכולה ללכוד פרטים עדינים יותר בסצנה, אך מכיוון שצריך לאחסן ולהעביר את הערך של כל פיקסל בזרם וידאו, דרישת רוחב הפס גדלה גם כן.

מקורות אור אחרים עלולים להיות בעלי הטיה לאורך אורכי גל גבוהים או נמוכים יותר באור הנפלט, דבר הגורם ל-"לבן" להיות מעט בצבע אדום או כחול. כשמשתקפים בו אובייקטים, גוון זה יועבר לתמונה ויגרום למראה בלתי טבעי.

הטיה באורך הגל של מקור אור נקראת "טמפרטורת צבע" ונמדדת במעלות קלווין. אם המצלמה יודעת את טמפרטורת הצבע של האור הנכנס, היא יכולה להתאים את התמונה כך שתשאיר עצמים לבנים לבנים – תהליך המכונה "איזון לבן" (white balancing).

מצלמות רבות מנסות לקבוע אוטומטית את טמפרטורת הצבע ולהגדיר את איזון הלבן בהתאם. ניתן גם להגדיר את איזון הלבן לטמפרטורת צבע קבועה בהתאם לגופי התאורה בסצנה, למשל מנורות פלורסנט או נורות טונגסטן. אם התמונה שלך אדומה או כחולה באופן לא טבעי, בדוק את הגדרות איזון הלבן שלך!

שיפור התמונה

תאורת פלורסנט נפוצה מאוד בחנויות, מחסנים וסביבות משרד. בגלל האופן שבו תאורת פלורסנט פועלת, פלט האור אינו עקבי; המנורה נדלקת ונכבית בקצב מהיר, התופעה אינה נראית לעין האנושית. עם זאת, במהירויות תריס מסוימות, האור המהבהב הזה ייצור השפעה בלתי רצויה בתמונות של הסצינה. הפעלת אפשרות "ביטול הבהוב" במצלמה תאפשר למצלמה לכוונן את מהירות התריס שלה כדי למנוע את האפקט המהבהב. בהתאם למקום בו אתה נמצא בעולם, תדר זרם החילופין יהיה 50Hz או 60Hz, ועליך להגדיר גם ערך זה במצלמה כדי לקבל תוצאות נאות מההגדרה "ביטול הבהוב".

המצלמה מתאימה את מהירות התריס ואת הצמצם בהתאם לאור הזמין כדי לייצר חשיפה מאוזנת. בסצנות מסוימות, ייתכנו מספר אובייקטים בעלי בהירות גבוהה בהרבה מהממוצע, כגון פנס או חלון ביום שטוף שמש.
מקורות אור או אזורים בהירים מדי כמו קרן של פנס לתוך העדשה יכולים "לבלבל" את המצלמה ולגרום להפחתת הגדרות החשיפה שלה, ובכך להפוך את רוב חלקי התמונה כהה מדי.

סנוור מצלמת אבטחה
כיוון של מקור אור לתוך עדשת המצלמה גורם לסינוור ושינוי של הגדרות החשיפה של המצלמה ולכן הסביבה הופכת כהה מאוד "תמונה שרופה".

הפתרון לתופעה מתבצע על-ידי הפעלת ההגדרה של פיצוי התאורה האחורית, המצלמה תתעלם מאזורים בהירים מבודדים ותשמור על החשיפה ברמה המתאימה לחלקים הכהים יותר של הסצינה.
ההבדל בין החלקים הכהים והמבריקים ביותר של סצנה נקרא טווח דינמי. אם הטווח הדינמי רחב יותר מחיישן המצלמה, ניתן ללכוד את החלקים הכהים כשחור, והחלקים הבהירים יהיו כולם לבנים.

עבור מצלמות אבטחה מתקדמות, באפשרותך לאפשר מצב טווח דינמי רחב (WDR), כך שהמצלמה תשתמש בטכניקות שונות כדי לנסות להרחיב את הטווח הדינמי שלה.

הקפד לנסות הגדרה זו אם יש אזורים חשוכים לצד אזורים בהירים בסצינה שלך. אם אפשרי, בעת תכנון התקנת מצלמות אבטחה יש לנסות למקם ולהציב את המצלמות שלך בדרך האפשרית למנוע "סינוור" העדשה ממקורות אור חזקים יחסית מבהירות הסצינה כלומר לא למקם מצלמה ממול חלון שאור השמש קורנת עליו ישירות.

מצלמה עם פונקציית WDR ופיצוי תאורה אחורית
השוואה מצלמה עם פונקציית WDR ופיצוי תאורה אחורית

בעת התקנת מערכת מצלמות אבטחה בצורה מקצועית ומיטבית, ישנם גורמים ועקרונות רבים שצריך לקחת בחשבון שרבים מה"מתקינים" בשוק אינם אף מודעים להם.

לכן אם אתם מחפשים עבודה מקצועית ואמינה תוכלו לצור איתנו קשר אנו בסיבים מחשבים ותקשורת נשמח לתת לכם שירות תוך שימת לב לפרטים הקטנים ועבודה עם מוצרים ברמה הגבוהה, בהתאמה לצרכים האמיתים שלכם!

Facebook
WhatsApp
מייל
הדפס
Picture of רפאלוב מאיר
רפאלוב מאיר

מאיר MCSA מוסמך Microsoft לניהול רשתות ושרתים, מומחה להנדסת רשתות ותקשורת בעל הסמכות נרחבות בתחומי המחשוב, תשתיות תקשורת ואבטחת מידע. חי ונושם בקרים ואלקטרוניקה, מתכנן מערכות אבטחה ופרוטוקולי תקשורת וחולם סיבים אופטיים. תמיד שמח לעזור ולתת שירות.

חייג 058-444-4949
אולי יעניין אותך גם:
© כל הזכויות שמורות לסיבים תשתיות תקשורת
DIGITAL SOLUTIONS BY KIRYATECH