תוכן העניינים

רשת הסלולאר הדור החמישי צפויה לפעול כבר בשנת 2020, הסטנדרטים והתקינה החדשה מראים על ביצועים גבוהים מאוד ביחס לתקשורת סלולארית דור 4 במאמר הבא נציג את רשת הדור החמישי ואת יתרונתיה.

במה שונה רשת דור 5G מהרשת דור 4G

ההבדל הבולט ביותר בין הרשתות והטכנולוגיות הוא ברור – עליה במהירות התקשורת וביכולת שלה כמו כן תמיכה בסוגים חדשים של יישומים וקישוריות עבור מגוון רחב של מכשירים חדשים.

מה זה אומר במספרים? אנו מדברים על מהירות של כ-1 ג'יגה-ביט לשניה עם שיהוי אפסי לעומת הדור הרביעי.

כלומר רשת ה5G יכולה להעביר חווית שימוש המדמה סיב אופטי למכשירים אלחוטיים וקבועים ואכן ככל הנראה נראה חלק מהמפעילות(חברות הסלולאר) מתחילות למכור ללקוחות פס רחב וחיבור עם מהירות גבוהה מבוסס רשת 5G במיוחד באזורים בהם אין תשתית תקשורת קבועה או סיב אופטי.

למה רשת 5G דורשת סיבים אופטיים?

רשתות סלולאר 5G מבטיחות להעביר חווית שימוש ומהירות ברשת האלחוטית בדומה לסיב אופטי. אבל בכדי להשיג את המהירויות הללו, ראשית עלינו לדאוג לתשתית סיבים אופטיים מתקדמת שתאושש ותתמוך ברשת הסלולארית. רשת ה5G צריכה להיות מחוברת על ידי תשתית קבועה קרוב ככל האפשר ללקוח הקצה. זוהי הגישה הנכונה והאמינה ביותר כדי לבנות ולאפשר רשת סלולארית דור חמישי מהירה ביותר!

לשמחתינו סיבים אופטיים כבר פרוסים ברחבי המדינה כמעט בכל מקום, דבר שיאפשר לחברות הסלולאר לפתח ולהפעיל את רשתות הדור החמישי בקלות רבה יחסית ללא צורך בהשקעת משאבים וכספים לתשתיות חדשות תוך שימוש בכבלים שכבר נפרסו ונסללו.

איזה מכשירים תומכים ברשת 5G? באיזה תחום תדרים?

בשנה האחרונה מספר יצרניות של מכשירים סלולארים כבר הכריזו על תמיכה ברשת הדור החמישי למשל 

  1. Galaxy S10
  2. Oppo Reno
  3. OnePlus 7
  4. Xiaomi MI Mix 3
  5. LG V50 ThinQ

נכון לעכשיו אלו המכשירים העיקרים.

טווח התדרים של דור 5 יכלול מספר קטעים של תדרים, כאשר התדר העיקרי הוא 700 מגה-הרץ. כדי לעודד את חברות הסלולר להשקעה בתשתיות, משרד התקשורת יציע תמריצים כספיים ומענקים למפעילות הסלולר, אולם הערכות הן כי פריסת דור 5 תימשך כ-5 שנים לפחות אך יתחיל לפעול כבר ב2020.

Facebook
WhatsApp
מייל
הדפס
Picture of רפאלוב מאיר
רפאלוב מאיר

מאיר MCSA מוסמך Microsoft לניהול רשתות ושרתים, מומחה להנדסת רשתות ותקשורת בעל הסמכות נרחבות בתחומי המחשוב, תשתיות תקשורת ואבטחת מידע. חי ונושם בקרים ואלקטרוניקה, מתכנן מערכות אבטחה ופרוטוקולי תקשורת וחולם סיבים אופטיים. תמיד שמח לעזור ולתת שירות.

חייג 058-444-4949
אולי יעניין אותך גם:
© כל הזכויות שמורות לסיבים תשתיות תקשורת
DIGITAL SOLUTIONS BY KIRYATECH