תוכן העניינים

ייתכן שאתה קורא מאמר זה בטירוף במכשיר הסלולארי שלך בזמן שאתה מנסה להבין איך להציל את המחשב הנייד היקר שלך מן הנוזל שפשוט נשפך עליו. הגעת למקום הנכון הרגע והמשך לקרוא!

חשוב לציין כי אם המחשב הנייד שלך נרטב באופן כלשהו או שנשפך עליו נוזל, הזמן הוא מהותי מאוד.

עליך לכבות אותו באופן מיידי, לנתק אותו מהמטען\החשמל  ולהסיר את הסוללה במהירות האפשרית.

כל שנייה חשובה. אל תבצע פעולת כיבוי מלאה כפי שאתה רגיל על ידי לחיצה על סמל ההתחל ולאחר מכן כיבוי וכו',  זהו מצב חרום לכן לחץ על לחצן ההפעלה של המחשב במשך כ4 שניות עד שהמכשיר יכבה. אם לא עשית זאת עדיין, הפסק לקרוא ובצע את הפעולות כעת!

המחשב הנייד כבוי, מה לעשות כעת?

ראשית, הסר את כל הרכיבים הניתנים להסרה בקלות.

נתק את העכבר ואת כל הכבלים, הסר את כל כונני הבזק ו- DVD. השאר את המחשב הנייד מבודד מדברים שאינם הכרחיים לפעולה תקינה.

בשלב השני, תייבש את המחשב מחלקו החיצוני – אזור המקלדת והעכבר, קרבת המסך וגם מתחתיו.

פתח את המחשב הנייד שלך כמה שאפשר והחזק אותו הפוך, תוך כדי שהנך ממשיך לנגב ולייבש את כל המשטחים הרטובים שאתה רואה עם מגבת או בד אחר יבש, שיוכל לספוג את הנוזלים.

סוג הנוזל שנשפך על המחשב בעל חשיבות רבה גם כן – מים למשל נחשבים לחומר משתך קורוזיבי ברמה נמוכה יחסית לשתייה ממותקת או נוזלים אלכוהולים שהם מזיקים ביותר. בכל אופן המטרה היא לייבש את המחשב ולגרום לצמצום ההשפעות שלהם ככל האפשר.

בשלב הבא, ההצעה שלנו היא לשוחח עם טכנאי מחשבים ולהביא אליו את המחשב לבדיקה ותיקון במעבדה, שימו לב לא מומלץ לנסות להפעיל את המחשב לפני שבוצעה בדיקה פנימית וניקיון מקיף לחלקי המחשב הנייד שכן ניסיון הפעלה עלול לגרום לקצרים בלוח האם ובשאר חלקי המחשב.

שחזור קבצים במחשב שנרטב ואינו נדלק

אל דאגה ברוב המקרים, הכונן הקשיח בו נשמרים המידע והתוכן של המחשב שלכם אינו נפגע. לכן גם במקרה שהמחשב שלכם לא בר תיקון ניתן להוציא את הכונן הקשיח לחברו לכלי מעבדה\ מחשב אחר ולהוציא את המידע והקבצים שלכם החוצה.

האם ניתן לתקן מחשב נייד שנשפך עליו נוזל?

התשובה היא בדרך כלל כן, אך פקטור הזמן, סוג וכמות הנוזל וביצוע סדר פעולות הנכון על ידי הלקוח הינו חשוב מאוד על מנת להבטיח ולהגדיל סיכויי הצלחה בהצלה ותיקון של מחשב שנפגע משפיכת מים או נוזל אחר.

אפשרויות להגנה על מחשב מפני שפיכת נוזל

בכדי להיות בטוח יותר בעתיד מפני פגיעת המחשב על ידי נוזל, אנו ממליצים להשקיע ולרכוש מגן סיליקון לכיסוי המקלדת של המחשב הנייד.

ישנם דגמים של מחשבים שבעבורם מיוצרים ונמכרים גם כיסויים מוגני מים לתחתית המחשב והחלק העליון כולו. 

חשוב לשים לב שהמגן החדש שלכם לא חוסם פתחי אוורור של המחשב.

כותב הפוסט מתמחה בשירותי מחשוב מתקדמים ובעל ניסיון רב שנים.

בהצלחה! לכל שאלה ניתן להגיב בתגובה בפוסט, וצוות הטכנאים ישמח לענות.

 

Facebook
WhatsApp
מייל
הדפס
Picture of רפאלוב מאיר
רפאלוב מאיר

מאיר MCSA מוסמך Microsoft לניהול רשתות ושרתים, מומחה להנדסת רשתות ותקשורת בעל הסמכות נרחבות בתחומי המחשוב, תשתיות תקשורת ואבטחת מידע. חי ונושם בקרים ואלקטרוניקה, מתכנן מערכות אבטחה ופרוטוקולי תקשורת וחולם סיבים אופטיים. תמיד שמח לעזור ולתת שירות.

חייג 058-444-4949
אולי יעניין אותך גם:
© כל הזכויות שמורות לסיבים תשתיות תקשורת
DIGITAL SOLUTIONS BY KIRYATECH