תוכן העניינים

פעמים רבות אני מגיע לעסקים וארגונים קטנים עד בינוניים שעומדים בפני רכישה ושדרוג של המחשוב בעסק או הארגון, ואז נשאלת השאלה? איזה מחשבים לקנות? כיצד להגדיר תקציב לקניית המחשבים? ואיך נבחר מחשבים המתאימים ביותר עבור העובדים בארגון שלנו?

לכן במאמר זה החלטתי לעבור ולתת דגשים כיצד לרכוש מחשבים לעסק? מה חשוב לקחת בחשבון בקניית מחשבים לעסק כך שלא תצטערו על זה לאחר מכן!

אי התאמה של ציוד לשימוש עלול לבזבז כסף רב וזמן יקר ערך. המשיכו לקרוא ונשתדל לתמצת, ולהביא את המידע באופן הברור יותר ככה שגם אנשים שאינם מגיעים מתחום המחשוב יוכלו לקבל מושג אודות קניית מחשבים המתאימים לצרכים של העסק שלך, בוודאי שבכל שאלה נשמח לעזור ולהציע לכם שירותי מחשוב מקיפים לעסק שלכם.

שיקול #1: הבנת צרכי מחשוב מחלקתיים

העובדים שלך לא כולם עושים את אותם הדברים, והצרכים שלהם משתנים בין עובד לעובד. ככל הנראה יש לך מספר מחלקות בארגון ובכדאי לאבחן נכון את צרכי המחשוב שלהם יש לתת לטכנאי IT לבצע סקירה בכדי לתת אבחון מדוייק, מה הצרכים במחלקות, מה כוח העיבוד הנדרש, נפח האחסון, הספק חשמלי ודרישות חומרה של תוכנות בהם מתבצע שימוש בארגון. ביצוע של סקירה כזאת יחסוך עבור הארגון כסף רב שכן יש עובדים שהצרכים שלהם בסיסים ומינימאליים ורכישת חומרה חדשה תהווה, בזבוז כסף וזמן כלומר זהו צעד שאינו הכרחי או אינו מועיל ליעילות העסק ויכול לחכות אף שנה או יותר.

שיקול #2: האם המחשב צריך להיות נייד?

כיום, ניידות היא אחת השיקולים העיקרים ולא רק במחשבים אלא ברוב התחומים בחיים במאה ה-21. בהגיענו לרכוש מחשב במידה ויש צורך בניידות נשקול ונבדוק לגבי רכישת מחשבים ניידים וציוד היקפי נייד ונתעדף אותם על פני מחשבים נייחים. מחשבים ניידים פשוטים יכולים להיות משתלמים יותר לרכישה מאשר מערכת מחשב נייחת מושלמת שכוללת מסך וכל האביזרים הנלווים, ובו זמנית פרודקטיבית יותר – בעקבות האפשרות והיכולת לעבוד ולתפעל מחשב נייד מכל מקום שרק רוצים. 

שיקול #3: לאיזה מטרה קונים את מחשב?

הסעיף הזה מוביל אותנו לחשוב בפועל מה הצרכים של העובדים מהמחשבים שלהם. ככל שהמשאבים של הפלטפורמות והתוכנות בהם מתבצע שימוש בארגון יהיו אינטנסיביים יותר ככה נצטרך תחנות עבודה חזקות יותר.

נאמר שהנכם מנהלים חברה קטנה וברשותכם מחשב אחד אז כמובן שתרצו לרכוש מחשב שהינו חזק יותר מדרישות החומרה הבסיסיות של התוכנה או התוכנות העסקיות שלכם, לפיתוח עתידי והתחדשות.

במטרה להיות מוכן וערוך למצב שהתוכנה תתעדכן, או ייתוספו אפשרויות חדשות או תוכנות נוספות יהפכו לדרישה במחשב העסק.

מחשב טוב יותר יבטיח שתוכלו לעדכן ולהמשיך לעבוד והמחשב ישמש אתכם לאורך זמן רב יותר ללא בעיות התאמה. 

למשרדים גדולים יותר לעומת זאת, נרצה להתאים את המחשב לשימוש אליו הוא מיועד. חלקי מחשב וחומרה אינם דבר זול, נרצה למקסם את התקציב ולקבל יחס עלות תועלת גבוה ככל האפשר לכן במטרה לחסוך עלויות ולרכוש בחכמה, לכל עמדת מחשב נגדיר את הצרכים וכך נוכל להתאים מחשב בתקציב המתאים מבלי לשלם כסף רב על חומרה שאינה לצורך.

זה אכן נשמע כמו עבודה רבה, אך בפועל אחרי שתחלו בהליך הסקירה תגלו שיש הרבה תחנות עבודה בהם נוכל לרכוש מחשבים חדשים זהים, עקב דרישות זהות בין צוותים בארגון.

רכישת מחשבים לעסק

בטרם רכישת מחשבים לעסק נשים לב לעובדים האלו שזקוקים לתוכנות כבדות יותר הדורשות מפרט חזק יותר במטרה לעבוד ולבצע את המוטל עליהם כראוי, שים לב – לא כדאי לחסוך ולנסות להתפשר ברכישת מחשב שאינו מספיק חזק וכזה שקרוב מאוד לדרישות המינימום של התוכנה – שכן מחשב טוב וחזק שיתאים לצרכי התוכנות יחסוך לך ולעובד זמן, ויגרום לו לעבוד באופן חלק ונעים. חומרה טובה יותר , עבודה יעילה יותר.

רוב העסקים והארגונים משתמשים בתוכנות לניהול העסק למשל CRM, תוכנות עם מסדי נתונים , תוכנות חישוב וניהול חשבונות וכו'. התוכנות הללו במקרים מסויימים עלולים להיות צורכי משאבים רבים.

עלייך להתייחס לתוכנות האלה כאבן בסיס לפעילות תקינה של העסק , שכן למשל כל החשבוניות מופקות ונשמרות על ידו. ניהול מלאי, חישוב שכר ועוד. הפעולות האלו הינם דרישה מהותית, וצורך בסיסי לפעולת עסק תקינה – לכן עלייך להבטיח שהמחשבים יוכלו לעמוד בדרישות הללו ללא מאמץ יתר.

ייעוץ מחשבים לעסקים

רכש, ניהול ותחזוקה של מחשבים עבור עסקים עלול להיות מסובך.

תן למומחים שלנו בסיבים לספק פתרונות מחשוב לעסקים ו-IT לעזור לך לתכנן, לתחזק וליצור אסטרגיית מחשוב כלל ארגונית בשבילך! לייעוץ נוסף הנכם מוזמנים לצור קשר.

Facebook
WhatsApp
מייל
הדפס
Picture of רפאלוב מאיר
רפאלוב מאיר

מאיר MCSA מוסמך Microsoft לניהול רשתות ושרתים, מומחה להנדסת רשתות ותקשורת בעל הסמכות נרחבות בתחומי המחשוב, תשתיות תקשורת ואבטחת מידע. חי ונושם בקרים ואלקטרוניקה, מתכנן מערכות אבטחה ופרוטוקולי תקשורת וחולם סיבים אופטיים. תמיד שמח לעזור ולתת שירות.

חייג 058-444-4949
אולי יעניין אותך גם:
© כל הזכויות שמורות לסיבים תשתיות תקשורת
DIGITAL SOLUTIONS BY KIRYATECH