תוכן העניינים

רשימת בעיות במחשב האישי, שימוש לא נכון במחשב אינו אלה טעות נפוצה מאוד בכל הקשור למשתמשים הביתיים שחושבים שהמחשב שלהם הוא חסין לגמרי מכל הבעיות שיכולות לקורא לא, והם לא מבינים את המשמעות שהמחשב שלהם בבית אינו כמו כל מוצר שיש להם בבית, ויכול לעבוד ללא השגחה, או החזקה יתרה בכדי שהמחשב שלהם יעבוד בצורה הרבה יותר תקינה מהעבר  

האם המחשב שלכם מאוורר כראוי ?

1. בעיה שכיחה מאוד בקרב המחשבים הניידים והנייחים הינה העובדה שככל שהמחשב שלהם חדש בוא צריך יותר אוויר ופתחי האוויר שלו לרוב אינם מאווררים היטב

כי רוב המארזים של המחשב שמיוצרים היום אינם מתאימים לדרישות של יצרני החומרה למיניהם ואינן מתאימים בפתחי המחשב שאמורים להיות יותר גדולים, " כן זה משמע קצת לא טוב אבל זו עובדה קיימת " מכיוון שאתם הצרכנים רוצים את המחשבים הכי טובים והמהירים ביותר ללא שום תמורה הולמת למחירו האמיתי של המחשב, כך שיצרני המחשבים או המארזים דואגים שהחומרה שמגיע אל ישראל הינה חומרה ירודה " כגון המארזים עם הפתחים הלא ברורים שלהם, כך שמנגד המחשב הישנים היו כבר עם פתחים הרבה יותר גדולים מבעבר וכמות האוויר שנכנסה אל המחשב הייתה הרבה יותר גדולה מהמחשבים המיוצרים כיום . הרחקה של המחשב מהקיר יכולה למנוע הרבה מאוד תקלות חוזרות של חימום יתר של המחשב .

מה עושים בכדי לנקות את המחשב ?

2. אבק הוא הגורם מספר אחת לכל התקלות הקשות שיש במחשב שלכם

ואין הרבה מה לעשות עם ההצטברות האבק במחשב, והקפדה יתרה בניקוי המחשב שלכם בכול צורה שלא תהיה תגרום למחשב שלכם לעבוד בצורה הרבה יותר תקינה – ואתם שואלים את עצמכם למה אנחנו צריכים בכלל לשים דגש על הניקיון של המחשב " מה אנחנו עובדי ניקיון ", זאת לא הכוונה אלה שמירה נכונה על המחשב שלכם לא מחשיבה אתכם לעובדי ניקיון אלה יכולה האריך את עבודת המחשב שלכם בכמה שנים טובות ותמיד אתם יכולים להזמין את הטכנאי מחשבים שלכם לביצוע של המשימות האלה.

המחשב שלכם זקוק לעידוד, מה עושים ?

3. המחשב שלכם עייף או זז לאט

כנראה או שחלקי המחשב שלכם כבר אינם מסוגלים ליצר את העבודה הדרושה לתפקודו המלא של המחשב שלכם, או שתוכנת ההפעלה שיש לכם על המחשב כבר עמוסה מאוד ואינה מסוגלת לתפקד בצורה טובה מכיוון שיש בה הרבה מאוד משחקים אות תוכנות שהתקנתם במחשב שלכם ולא הסרתם אותם, כי לא רציתם או שכחתם שהם בכלל קיימים.

אך תחזוקה נכונה יכולה להביא את המחשב שלכם למהירות הרצויה כמו שהיה בעבר . ניקו של המחשב שלכם מצריך את תשומת הלב שלכם לתוכנות או משחקים שכבר אינם צריכים להיות על המחשב שלכם או שאינם דרושים לתפקוד היום יומי שלכם במחשב, ועדיף למחוק אותם מהמחשב בכדי לא ליצור עומסים מיותרים של המחשב שלכם – עם כי המחשב שלכם הינו ישן מידי יש לברר כיצד את תוכלו לשדרג אותו בהתאם כך שהוא יעבוד בצורה הרבה יותר אשר הולמת את הצרכים שהאינטרנט או המשחקים שלכם יכולים לעבוד הרבה יותר מהיר על המחשב, ובכך ליעל את המחשב שלכם בצורה הטובה ביותר – בסעיף זה נראה לכם שזה די מורכב מאשר ניקוי המחשב שלכם או הרחקתו מהקיר בכדי שיהיה לא יותר אויר, כך שגם כאן תוכלו להיעזר בטכנאי מחשבים מקצועי שיוכל לתת לכם מענה מידי לכל הקשור האצת המחשב שלכם כך שתהיו מרוצים מעבודתו התקינה של המחשב שלכם .

המחשב שלכם עייף או זז לאט

אנטי וירוס יכול ליעל לי את המחשב ?

4. קופצים לי כל מיני חלונות מעצבנים כאלה על מסך המחשב, מה אני עושה כדי לפתור את הבעיה המציקה הזאת ?.

זו אכן אחת הבעיות המציקות שנוצרות במחשב שלכם והיא אכן מהווה אחוז ניקר אל הקריאות שמגיעות אלי לתיקון של הבעיה, ולכך יש את הפתרון המתאים, וכדי שלא יקרו מקרים כאלה יש לקחת את הדברים הנאמרים כאן בצורה מאוד שקולה ועניינית בכדי שמקרים כאלה לא יקרו גם אצלכם.

והפתרון לכך מאוד ברור, לאור זה שלרוב המחשבים בישראל אין תוכנת אנטי וירוס שמותקן במחשב שלהם והינו בעל רישיון המתאים לדרישות שיש להם על המחשב, והם מעדיפים אנטי וירוס חינמי או להבדיל פרוץ שהם יכולים להוריד מכמה אלפי אתרים שמספקים את התוכנות האלה – או לקבל את האנטי וירוס שלהם מחברת האינטרנט שלהם שמבטיחה להם שהמחשב שלהם יהיה מוגן ללא עוררין

בכל הקשור לוירוסים או חלונות קופצים – אך לא כך הדבר, תוכנות האנטי וירוס המוצאים על ידי החברות השונות אינם עומדים על הדרישות שלכם ואינן מגנות בצורה מושלמת על האינטרנט שלכם – מכיוון שכל התוכנות האלה אינן מותקנות באופן ישיר על המחשב, וכל מה שאינו מותקן על המחשב שלכם אינו יכול לשלוט על מה שאתם רוצים באמת שהתוכנה תוציא מהמחשב, כי אלה תוכנות וירטואליות שיכולות אולי לתת מענה לסריקה טובה של המיילים שלכם לפני שהם מגיעים אל המחשב שלכם – אך כל מטלה אחרת יכולה להיות מאוד לא רציונאלית ולא תיתן את מה שבאמת המחשב שלכם צריך.

ההמלצה שלי בנושא היא לקנות אנטי וירוס איכותי כגון nod 32  או חברה אחרת שתגן אליכם מכל רע שעלול להיכנס אליכם אל המחשב האישי שלכם, ובכך תמנעו הרבה מאוד תקלות שעלולות להיבצר במחשב שלכם .

כמה אינטרנט מהיר אני צריך במחשב שלי ?

5. יש לי מחשב חזק מאוד ודי חדיש אבל האינטרנט אינו עובד כמו שצריך למה זה קורה ?

אין ספק שתשתית האינטרנט בישראל אינה התשתית הטובה ביותר כמו בשאר העולם אך מרבית הבתים בישראל משתמשים במגברים בכדי להאיץ את תגובת האינטרנט שלהם – וגם במקרים אלה לא תמיד אתם יכולים לקבל את האינטרנט המושלם, והבעיה הזו ידועה בקרב הטכנאים שמתקנים מחשבים, והם תמיד יהיו חשופים לבעיות האלה – כך שיש להשלים עם העובדה שאינטרנט מושלם לא תקבלו אך יש לוודא שאכן אתם מקבלים משהו שקרוב למה שאתם משלמים – הצבת מגברים לאינטרנט יכלה להביא לשינוי אמיתי של מהירות האינטרנט שלכם, אך עדיין לא תביא אותו למהירות הרצויה, ויש להשלים עם העובדה הזאת .

לסיכום הדברים הנאמרים בכתבה זו :

  • תשומת לב לאוויר שמקבל המחשב שלכם הינו קריטי לחלוטין מכיוון שרוב התקלות שיש לכם במחשב שלכם הוא מחוסר אוויר איכותי שהמחשב שלכם אמור לקבל, דאגו שכל הפתחים של המחשב שלכם יהיו פתוחים ברווח של חמישה סנטים מהקיר .

  • לוודא שאין אבק במחשב שלכם כך שעם תפתחו את הצד השמאלי של המחשב שלכם תוכלו לקבל גישה מלאה למחשב שלכם וכך וכלו לנקות את המחשב שלכם בצורה יעילה על ידי שואב אבק או מפוח .

  • גם עם המחשב שלכם אינו עובד כראוי או שהוא ישן מידי, עדיין אפשר לעשות איתו דברים נפלאים לאחר שדרוג קטן יחסית לקנייה של מחשב חדש, שכן החלפת מערכת ההפעלה של המחשב והגדלת הזיכרון שלו יכולים להביא לשינוי דרמתי של המחשב שלכם .

  • התקנת אנטי וירוס חוקים על המחשב שלכם יכולה לפתור אתם מהרבה מאוד גורמים עוינים ומציקים כמו חלונות קופצים, ולא להתקין במחשב שלכם תוכנות פרוצות כי זה לא עולה לכם דבר, כי לכל התוכנות האלה יש אינטרס אחד מאוד ברור שהוא לא לשם כך הותקן במחשב שלכם .

  • בדבר האינטרנט ככל שעוברים השנים יכול להיות יותר טוב איכות האינטרנט שיש לכם במחשב – אבל כרגע בהווה כנראה לא יהיו שינויים רבים בתחום כך שאל תצפו ליותר מידי מחברות האינטרנט שלכם .

Facebook
WhatsApp
מייל
הדפס
Picture of רפאלוב מאיר
רפאלוב מאיר

מאיר MCSA מוסמך Microsoft לניהול רשתות ושרתים, מומחה להנדסת רשתות ותקשורת בעל הסמכות נרחבות בתחומי המחשוב, תשתיות תקשורת ואבטחת מידע. חי ונושם בקרים ואלקטרוניקה, מתכנן מערכות אבטחה ופרוטוקולי תקשורת וחולם סיבים אופטיים. תמיד שמח לעזור ולתת שירות.

חייג 058-444-4949
אולי יעניין אותך גם:
© כל הזכויות שמורות לסיבים תשתיות תקשורת
DIGITAL SOLUTIONS BY KIRYATECH