תוכן העניינים

במדריך זה תלמד ותקבל רקע כללי אודות: כיצד להגדיל את מהירות ה- Wi-Fi בהתקן שלך על-ידי מיטוב ההגדרות להגברת האות ולהרחבת טווח. 

נכתב ע"י טכנאי מחשבים המתמחה בפתרונות תקשורת אלחוטיים.

תוכן עניינים:

על אף הנוחות ופשטות ההתקנה של רשת אלחוטית, יתכנו בעיות קליטה למשתמשים האלחוטיים, לחלקם סיגנל נמוך, המגביל מאוד את קצב העברת הנתונים ברשת ובמקרים אחרים, חוסר יכולת להתחבר לראוטר. לעיתים שימוש בטכנולוגיית WI-FI ישנה יותר ממה שקיים בשוק ולעיתים שימוש בערוץ לא נכון.

בתקשורת, כמו בתקשורת – קיימים שני "גופים" שאמורים לתקשר ביניהם, ברוב המקרים מדובר בראוטר אלחוטי ובמחשבים השונים עם כרטיס רשת אלחוטי, כל אחד מהמכשירים עשוי להוות בעיה במיקום הפיזי, הגדרות ערוץ לא מתאים, טכנולוגיית WiFi לא מתאימה, ציוד לא תקין, עוצמת שידור/קליטה חלשה, אנטנה לא מתאימה או לא מכוונת, גירסת קושחה ישנה וכדומה.

פתרונות תקשורת WIFI, למה ולמי?

ראשית עלינו להבין שהיום עם מיליוני משתמשים המחברים את המכשירים הניידים שלהם לנקודות חמות של Wi-Fi ברחבי העולם, אין פלא שאנשים רוצים לדעת כיצד להגדיל את מהירות ה- Wi-Fi שלהם וזאת במטרה שיוכלו להזרים ולצפות בסרטים ברשת, להעלות ולהוריד מסמכים ודואר אלקטרוני, לעבוד בענן ולהעביר נתונים במהירות האפשרית הגבוהה ביותר.

חיבור WIFI מורכב מ3 אלמנטים עיקריים:

  1. מהירות – טכנולוגיות Wi-Fi חדשות מספקות קצב העברת נתונים במהירות גבוהה יותר מאשר בדורות הקודמים. חיבור מהיר יותר גורם למהירות Wi-Fi מהירה יותר.
  2. תעבורת נתונים – נתבים והתקני WIFI חדשים גם מספקים נתונים נוספים בו זמנית למכשירים נוספים, כלומר יש להם יכולת שידור גבוהה יותר באותה מידת זמן.
  3. שטח כיסוי – עבור נתבים או התקני WIFI כמו AP – מגדילי טווח ונקודות גישה תמיד נרצה שטח כיסוי גדול יותר וקליטה רחבה יותר.

למה הWI-FI שלך איטי

בוא נדבר על למה מהירות חיבור ה- Wi-Fi שלך איטית. מבחינה פיזית מכשולים עבור הWIFI הם קירות, בעיקר קירות עבים, קירות ביטון ויסודות, כמו כן גם רצפות, יכולים להשפיע על אותות אלחוטיים.

בנוסף גם המרחק בין ההתקן לנקודת הגישה ומספר ההתקנים המשתמשים ברשת ה- Wi-Fi.

פעולה פשוטה מאוד שמועילה מאוד לפעמים עשויה להיות להתקין את הנתב שלך או מגדיל הטווח או נקודת גישה בגובה מסויים מהרצפה וזה יכול להשפיע על הביצועים שלה.

אפשר לסכם על יד אחת, מה שגורם לWIFI להיות איטי הם המיקום של הנתב או מגדיל הטווח, הטכנולוגיה של השידור (b,g,n,AC וכו') ומספר וסוג התקנים המחוברים אליה.

איך לשפר את הWIFI? איך לשפר את מהירות הרשת האלחוטית

1) מקם את הנתב במקום פתוח מרוחק מקירות או מהרצפה

לקבלת האות הטוב ביותר יש למקם את הנתב האלחוטי במקום פתוח בקומה הראשית של הבית שלך, הרחק מקירות וחסמים פיזיים.

שימו לב אין למקם את המכשיר בתוך ממ"ד או חדר בטחון שכן הקירות שלו מחוסמים והם עבים עוד יותר מה שמנמיך את האות המתקבל מחוץ לחדר הבטחון.

באופן אידיאלי, אתה רוצה למקם אותו בגובה, אין למקום אותו על הרצפה אלא עדיף למקמו על רהיטים.

הרחיקו אותו ממכשירים אלקטרוניים אחרים שעלולים לגרום להפרעות, כמו גלי מיקרו, מוניטורים לתינוקות וטלפונים אלחוטיים. ייתכן גם לנסות להצביע על אנטנות בניצב, עם אחד אופקית ואחת אנכית.

2) השתמש בטכנולוגיות WIFI מהדורות החדשים

טכנולוגיות משתנות במהירות, ואחת הדרכים הטובות ביותר להאיץ את הרשת האלחוטית שלך היא להשתמש בחומרה העדכנית ביותר.

802.11n ו- 802.11ac הן הטכנולוגיות החדשות והמהירות יותר לשידור וקליטה של הרשת האלחוטית(נכון לכתיבת המאמר).

לעומת זאת התקנים: 802.11a 802.11b ו-802.11g ותיקות יותר ואטיות יותר.

נתבי Wireless-AC חדשים יותר כוללים מהירויות העברת נתונים במהירות גבוהה פי שלושה בהשוואה למודלים ישנים יותר של Wireless-B / G / N, והם מציעים "dual-band" כלומר שידור סימולטאני בשני תדרים – בכדי שתתאים ותעבוד עם מוצרים שמשתמשים בWIFI אל אף שהם ישנים.

הפונקציה הזאת מאפשרת לנתבים ומכשירים חדשים תאימות לאחור תוך כדי שימוש בטכנולוגיה החדשה עבור המכשירים התומכים בטכנולוגיות החדשות.

דור הWIFI
מהירות הWIFI

Wireless-B

11 – מגה ביט לשניה – Mbps

Wireless-A

54 – מגה ביט לשניה – Mbps

Wireless-G

54 Mbps – מגה ביט לשניה – Mbps

Wireless-N

72-600 – מגה ביט לשניה – Mbps

Wireless-AC

433-1400 – מגה ביט לשניה – Mbps

3) הגבלת התקנים ואופטימיזציה של הגדרות

נניח וקיים לנו מצב כזה בו, אדם אחד משחק משחקים ברשת, אדם אחר משוחח בצ'אטים בווידאו, הסרטונים והזרמת הפס קול ווידאו משתמשים בהרבה רוחב פס יחסית, והם יכולים להאט את מהירות האינטרנט ואת הגישה לכל מי שמחובר לרשת ה- Wi-Fi הזו.

לכן לחלק מהנתבים יש הגדרה ששמה QoS – Quality Of Service המאפשרת לך לקבוע לאילו אפליקציות ומכשירים יש גישה מועדפת לאינטרנט ברוחב הפס. לדוגמה, ייתכן שתרצה לקבוע עדיפות לשיחות וידאו אם יש לך שיחות עבודה חשובות, ועדיפות נמוכה יותר להורדות של קבצים מהענן. אתה תמיד יכול לקבל את הקבצים שלך מאוחר יותר, אבל אתה לא רוצה לחוות תקלות וניתוקים בזמן שיחה עם לקוח חשוב או בן משפחה!

4) עדכן גירסאת קושחה

מומלץ לוודא שהנתב האלחוטי כולל את העדכונים האחרונים לקושחה. בעוד לנתבים חדשים ו-AP רבים יש אופציה  לעדכון גירסאת קושחה מובנת, ייתכן שיהיה עליך לגשת הגדרות הנתב שלך כדי להתחיל באופן ידני עדכון. 

עדכון גירסא יבטיח לך ולמשתמשי הרשת רמה של אבטחת מידע גבוהה יותר,זאת על ידי עדכוני אבטחה מפני פגיעות וחורי אבטחה שנמצאו ותוקנו על ידי החברה, בנוסף עדכונים יאפשרו לתוכנה לשלוט טוב יותר על החומרה המותקנת במכשיר ולמקסם את ביצועיו.

5) חבר מחשבים ומכשירים נייחים בצורה קווית

מומלץ לחבר התקנים נייחים ישירות לנתב כדי לספק רוחב פס טוב יותר עבור המכשירים הניידים שלך.  בכדי לחבר את המחשבים הנייחים, הטלוויזיות וקונסולות המשחק למשל לחיבור קווי, יש לסלול כבלי תקשורת מהראוטר או הרכזת ישירות אל המקום אותו אנו רוצים לחבר באופן קווי.

שימו לב בדרך כלל נעדיף חיבור ותשתית תקשורת קווית מאשר חיבור אלחוטי, שכן הוא אמין יותר, מהיר יותר וחזק יותר.

6) בחירת ערוץ שידור בנתב

ניתן לכוונן את בחירת הערוץ השידור של הנתב.

כברירת מחדל, נתבים אלחוטיים רבים בארץ מוגדרים לפעול בערוץ 6 או 11. משמעות הדבר היא שגם נתבי השכנים שלך פועלים בערוצים האלו, דבר הגורם לעומס בערוץ הספציפי הזה בגלל מספר ההתקנים המשדרים בו.

לתדר 2.4GHZ יש 14 ערוצים שידור לעומת זאת לתדר 5GHZ יש 30 ערוצי שידור.

לכן באמצעות כלי שיודע לנתח WIFI נאכל לסרוק את רשתות הWIFI בסביבה ולקבל אינדיקציה לגבי עומס בערוצי השידור, הדבר יאפשר לנו לבחור את הערוץ הפנוי ביותר לשימוש וכן ל-WIFI שלך לעבוד טוב יותר. ערוץ פנוי יכול להעביר תעבורה גבוהה יותר של נתונים בשבילך!

7) תוודא שהראוטר החדיש שלך משדר בתדר 5GHZ

אם הנתב שלך חדש יחסית, הוא מסוגל לעבור בין שני תדרי שידור רדיו – 2.4 GHz (התקן הישן יותר) ו -5 GHz (התקן החדש יותר). נתבים אלחוטיים חכמים יכולים לבחור את התדר וערוץ שידור הטוב ביותר עבורך בסביבה שלך. בדוק את הגדרות הנתב האלחוטי כדי לראות אם הוא עובר אוטומטית בין ערוצים ותדרים עבור ההגדרה האופטימלית.

לסיכום

במאמר עברנו על כל האופציות, וההוראות שתוכלו לבצע כדי למקסם את המהירות של הWIFI שלכם. במידה ואתם עדיין לא מרוצים מחיבור הWIFI תמיד תוכלו לפנות למומחה שיספק לכם פתרונות לתקשורת אלחוטית חזקה ומהירה ללא פשרות!
לאחר סקירה בין הפתרונות הקיימים היום בשוק לבין מה שאנשים מחפשים ברשת ניתן למצוא את השמות:

  • מגדיל טווח WIFI
  • אקסס פוינט – נקודת גישה
  • מגבר wifi מומלץ
  • hotbox wifi איטי
  • שיפור קליטת wifi בבית
  • WIFI חלש
  • WIFI איטי
  • wifi לכל הבית

הפתרונות לכל השאילתות האלה הינם:

  1. התקן מגדיל טווח אלחוטי

    אמנם זה לא יכול להאיץ את המהירות, אך עם זאת מגדיל טווח אלחוטי יכול להגביר את האות לתוך אזורים מתים בבית או במשרד.
    לדוגמה, אם הנתב נמצא בקומה הראשונה של הבית, ייתכן שתרצה להוסיף מאריך טווח אלחוטי בקומה אחרת כדי להגביר את האות. המכשיר יסייע באזורים עם קירות עבים או מכשולים פיזיים אחרים שיכולים לפגוע ולחסום אות אלחוטי.

  2. התקנת נקודות גישה Access Point

    זוהי האפשרות המומלצת ביותר.
    נקודת גישה היא התקן שיוצר רשת תקשורת מקומית אלחוטית, בדרך כלל במשרד או ארגון או בית גדול. נקודת גישה מתחברת לנתב קווי, למתג או לרכזת באמצעות כבל רשת, ומשדר אות Wi-Fi לאזור ייעודי.
    לדוגמה, אם ברצונך לאפשר גישה ל- Wi-Fi בקומה שבא האינטרנט חלש, אך אין לך נתב שנמצא בקרבת המקום, תוכל להתקין נקודת גישה מנקודת תקשורת קווית פיזית באמצעות כבל Ethernet שמגיעה ישירות לציוד התקשורת – הנתב או הרכזת.

מידע נוסף אודות מגדיל טווח אלחוטי ונקודות גישה ניתן למצוא במאמר שלנו: מה זה נקודת גישה ומה זה ממגדיל טווח?

Facebook
WhatsApp
מייל
הדפס
Picture of רפאלוב מאיר
רפאלוב מאיר

מאיר MCSA מוסמך Microsoft לניהול רשתות ושרתים, מומחה להנדסת רשתות ותקשורת בעל הסמכות נרחבות בתחומי המחשוב, תשתיות תקשורת ואבטחת מידע. חי ונושם בקרים ואלקטרוניקה, מתכנן מערכות אבטחה ופרוטוקולי תקשורת וחולם סיבים אופטיים. תמיד שמח לעזור ולתת שירות.

חייג 058-444-4949
אולי יעניין אותך גם:
© כל הזכויות שמורות לסיבים תשתיות תקשורת
DIGITAL SOLUTIONS BY KIRYATECH