תוכן העניינים

דיסק קשיח הינו התקן המיועד לשמירת נתונים במחשב. התקן זה לא נגיש כמו שנגישים כונני תקליטורים או כונני דיסקטים, שגם הם מיועדים לשמירת נתונים במחשב, אלא רק באמצעות ממשק דו-שיח של מערכת הפעלה, שמותקנת במחשב, המנוהל על-ידי מקלדת ועכבר שמחוברים למחשב.

קיבולת דיסק קשוח

לדיסקים קשיחים קיבולת שונה ולפני רכישת המחשב, על המשתמש לחשוב על הקיבולת המתאימה לאופן העבודה שלו. כמובן שבמהלך העבודה המקום הזמין בדיסק הקשיח מטמאת עם הזמן ותמיד ניתן להרחיב קיבולת הדיסק ע"י החלפת דיסק הקיים או הוספת דיסק קשיח נוסף, שיעבוד במקביל לדיסק הראשי ולטובת עבודת ההחלפה/הוספה של הדיסק ניתן להיעזר בשירותיו של טכנאי מחשבים.

איפה דיסק קשוח נמצא

דיסקים קשיחים מתחברים ללוח אם של המחשב באמצעות כבל מיוחד, כאשר דרכו מועברים הנתונים מן הדיסק או אל הדיסק. בנוסף לכבל נתונים, לדיסק מתחבר כבר חשמל, שיוצא מספק כוח.

דיסקים קשיחים משתייכים להתקני קלט ומסוגלים לאחסן כמות גדולה במיוחד של נתונים, אשר לא נמחקים, גם כשהמחשב כבוי, לדוגמא מערכת הפעלה מותקנת במחשב בדרך כלל על-ידי חנות או מעבדת מחשבים ומאותו רגע, כל פעם שיופעל המחשב, מערכת הפעלה, היא זאת, אשר תעלה הראשונה במהלך תהליך עלייתו של המחשב ותפעיל את כל התוכנות שרות, אשר נדרשות לפעילות התקינה של המחשב.

לאחר שתהליך הייצור של הדיסק הקשיח הסתיים, כל הדיסקים עוברים תהליך בדיקת תקינותם ולאחר שנמצאו תקינים, הם עוברים תהליך פירמוט, שהוא למעשה תהליך, שבמהלכו נוצרים חלקים שונים ווירטואליים של הדיסק, כאשר לכל חלק תפקיד שונה וביחד הם מהווים יחידה אחד שמשרתת את המשתמש. 

פרמוט דיסק קשיח

לעיתים קורה מצב, שלאחר תקופת זמן מסוימת של עבודה, נאלץ משתמש לבצע תיקון המחשב, כאשר אחד מן השלבים שלו (במידה ומדובר על בעיה רצינית, כגון פגיעה בנתונים ע"י וירוס), יהיה זה, פירמוט המחשב, אשר יבוצע לרוב ע"י טכנאי מחשבים.

חלוקת דיסק קשיח

במידה ומדובר על דיסק עם קיבולת גדולה, אפשר לחשוב על חלוקתו למחיצות נוספות, אשר יתפקדו כמו דיסק קשיח לכל דבר. חלוקת הדיסק למחיצות, לעיתים פותרת בעיה של גיבוי נתונים להתקנים חיצוניים, לפני ביצוע תהליך תיקון מורכב ובך יכולה החלוקה להוזיל גם את העלות הכוללת לתיקון הבעיה.

הינך מוזמן לעמוד המוגדש למושגים במחשבים

אם מחשבך מתנהג בצורה מוזרה הינך מוזמן לפנות לטכנאי מחשבים

Facebook
WhatsApp
מייל
הדפס
Picture of רפאלוב מאיר
רפאלוב מאיר

מאיר MCSA מוסמך Microsoft לניהול רשתות ושרתים, מומחה להנדסת רשתות ותקשורת בעל הסמכות נרחבות בתחומי המחשוב, תשתיות תקשורת ואבטחת מידע. חי ונושם בקרים ואלקטרוניקה, מתכנן מערכות אבטחה ופרוטוקולי תקשורת וחולם סיבים אופטיים. תמיד שמח לעזור ולתת שירות.

חייג 058-444-4949
אולי יעניין אותך גם:
© כל הזכויות שמורות לסיבים תשתיות תקשורת
DIGITAL SOLUTIONS BY KIRYATECH