תוכן העניינים

הקדמה:

טכנולוגיית ה-WI-FI (שידור רשת אלחוטית) התקדמה רבות במהלך השנים האחרונות. אמנם הפתרונות והחידושים הרבים בתחום התקשורת האלחוטית מתאימים לשימושים שונים – חלקם למשתמש הפרטי וחלקם לעסקים וארגונים.

 

משרדים וארגונים בדרך כלל משתמשים בנקודות גישה (Access Point) עבור השידור האלחוטי שכן הם מתאימים לשטחים גדולים ובעלי יכולת העברת נתונים גבוהה יותר.

לעומת זאת משרדים קטנים ובתים פרטיים עם מספר משתמשים מועט נוטים בדרך כלל להשתמש בWIFI אותו מפיק הנתב האלחוטי שלהם, או מרחיב טווח בלעז Range Extender פשוט.

במאמר נעבור ונבהיר את ההבדלים בין שני ההתקנים – נקודות גישה ומרחיבי טווח.

טרם קריאת המאמר ובכלל רכישה של פתרון עבור שיפור או יצירה של רשת אלחוטית WIFI נמליץ לקרוא את הכתבה הקודמת שלנו שנקראת, טיפים לשיפור המהירות וטווח הכיסוי של הWIFI.

מה זה נקודת גישה - Access Point?

אקסס פוינט – נקודת גישה היא התקן שיוצר רשת תקשורת מקומית אלחוטית נקראת גם WLAN. נקודת גישה מתחברת לנתב, למתג או לרכזת באופן קווי באמצעות כבל רשת – (Ethernet Cable) ומקרין אות Wi-Fi לאזור ייעודי.

לדוגמה, אם ברצונך לאפשר גישה ל- Wi-Fi באזור הקבלה של החברה אך אין לך נתב בטווח, תוכל להתקין נקודת גישה ליד דלפק הקבלה מנקודת הרשת הקיימת כבר אצל הפקידה ובכך לאפשר חיבור WIFI מהיר וחזק באזור זה.

נקודת גישה אקסס פוינט Access Point
נקודת גישה אקסס פוינט Access Point

הדגש הוא על חיבור לנקודת הרשת, כלומר יש צורך בהכנת תשתית תקשורת עבור חיבור המכשיר – בכדי שנקודת הגישה תעבוד עליה להתחבר לנקודת תקשורת שמתחברת בצד הראשון לחדר התקשורת – לנתב או FIREWALL או למתג ובצד השני למכשיר.

בכדי לבצע התקנה והגדרה של AP מומלץ להשתמש בשירותיו של טכנאי מחשבים או מנהל רשתות.

מה זה מגדיל טווח - RANGE EXTENDER?

כשמו הוא, מרחיב טווח מאריך את טווח ההגעה של רשת Wi-Fi קיימת.

שם נוסף למכשיר מסוג זה הוא Wifi Repeater.

מרחיבי טווח מתחברים באופן אלחוטי לנתבים דרך ה-Wi-Fi, הם חייבים להיות ממוקמים במקום שבו אות ה-WiFi מהנתב הוא חזק ויציב.

מה זה מרחיב טווח WIFI
מה זה מרחיב טווח WIFI

 

לדוגמה, אם הנתב שלך נמצא במרתף של בניין בן שתי קומות, התקנת מרחיב הטווח יתבצע בקומת הקרקע (שם הכיסוי ועוצמת האות של ה-Wi-Fi מהנתב עדיין חזקה).

מרחיב הטווח יתחבר לרשת הקיימת, וישדר אותה לאזור ה"מת" במקרה הזה הקומה השנייה.

מדוע Access Point - אקסס פוינט טוב יותר?

בעוד מרחיבי טווח הם נהדרים עבור רשתות Wi-Fi בבתים פרטיים קטנים, הם אינם טובים מספיק עבור בתים גדולים יותר כמו כן הפתרון אינו מיועד לעסקים, בתי קפה, מסעדות, מחסנים או בתי מלון בהם הדרישה לאינטרנט אלחוטי הכרחית לעבודה ושירות.

הסיבות שבגללן AP הוא הרבה יותר טוב לשיפור הWIFI הינם:

נקודת גישה מדגם unifi
נקודת גישה מדגם unifi

 

  1. גמישות בבחירת מיקום – נקודת גישה לעומת מרחיב טווח בעלת יתרון של מיקום. אין צורך להיות קרוב לנתב האלחוטי – הAP מקבל הזנה של קו אינטרנט יציב ישירות מהרכזת. בדרך כלל החיבור של נקודות הגישה היום תומך במהירות 1Gbps שהנה גבוהה ומאפשרת עבודה אמינה ומהירה.

  2. אין צורך בנקודת חשמל – מכשיר AP מוזמן ממתח דרך כבל הרשת, נקרא גם POE. לכן כאשר נבחר למקם את המכשיר לא נהיה תלויים בנקודת החשמל אלא רק בנקודת רשת עבור תקשורת וחשמל בו זמנית.

  3. תעבורת נתונים גבוהה – מרחיבי טווח מתחברים לרשת אלחוטית קיימת, מקבלים את האות ומשדרים אותה הלאה, הבעיה כאן נמצאת בתעבורה. אמנם המרחיב מגדיל את אזורי הכיסוי אך אינו מגדיל את תעבורת הנתונים שיכולה לעבור ברשת האלחוטית הזאת. – לכן כאשר יש צורך במספר גדול של צרכני WIFI אלחוטיים שעובדים במקביל נשתמש בAP – שהוא מייצר רשת WIFI מקומית משלו והתעבורה שלו אינה מושפעת מהתעבורה של הרשת האלחוטית המובנית בנתב.

  4. מהירות גבוהה יותר – מכשירי AP תומכים במהירות גבוהה יותר .

  5. תאימות למקומות גדולים יותר – AP תוכנן כך שיוכל לעבוד במקביל עם מכשירי AP נוספים. דוגמא בפן הארגוני העסקי – למשל במגרש לוגיסטי בו המחסנאים משתמשים בטאבלטים שמחוברים לרשת בWIFI בכדי לנהל את המלאי.

    בעקבות הגודל הפיזי של המקום מותקנים מספר רב של מכשירי AP. נקודות הגישה כולן עובדות תחת שיתוף וכאשר העובד נודד בין התחנות השונות במחסן הטאבלט מתחבר תמיד לנקודת הגישה הקרובה ביותר מבלי התערבות העובד, מכשירים אלחוטיים יודעים לזהות את הרשת ומתחברים לשידור הכי קרוב וחזק.

    הדבר בעצם מבטיח חיבור מהיר ועוצמתי בכל השטח של העסק!

  6. אפשרות ניהול – AP בעל אופציות לניהול והגדרות עבור צרכים שונים.

  7. אבטחת מידע – באפשרותך להגביל את גישת האורחים מבלי להתפשר על אבטחת הרשת, וכן לנהל בקלות משתמשים ברשת ה- Wi-Fi שלך.

לסיכום

נקודות גישה הינם הפתרון הטוב ביותר כיום עבור יצירת רשתות תקשורת אלחוטיות.

מנסיוני במרוצת השנים למדתי לוותר על הפתרון של מרחיב טווח, וברוב המקרים איני מייעץ ללקוחותיי להשתמש בהם עקב היתרונות הרבים של נקודת הגישה על פני מרחיב טווח.

מרחיבי טווח בחלק גדול מהפעמים אינם מספקים פתרון הולם עבור משתמשי רשת כבדים, עבור גיימרים, סטרימינג באיכות גבוהה ועוד. לכן אמליץ בדרך כלל ללקוחותיי לרכוש ולהתקין נקודת גישה AP מחברה איכותית שכן זוהי השקעה טובה לטווח הארוך.

Facebook
WhatsApp
מייל
הדפס
רפאלוב מאיר
רפאלוב מאיר

מאיר MCSA מוסמך Microsoft לניהול רשתות ושרתים, מומחה להנדסת רשתות ותקשורת בעל הסמכות נרחבות בתחומי המחשוב, תשתיות תקשורת ואבטחת מידע. חי ונושם בקרים ואלקטרוניקה, מתכנן מערכות אבטחה ופרוטוקולי תקשורת וחולם סיבים אופטיים. תמיד שמח לעזור ולתת שירות.

חייג 058-444-4949
אולי יעניין אותך גם:
© כל הזכויות שמורות לסיבים תשתיות תקשורת
DIGITAL SOLUTIONS BY KIRYATECH
שווה לבדוק גם את: