תוכן העניינים

מה הרכיבים שיש על לוח אם ומה תפקידם

לוח אם הינו התקן שמהווה בסיס המאחד את כל ההתקנים הקיימים במחשב והופך אותם למחשב, בעל יכולת מיליוני חישובים בשנייה והצגת תוצאות החישובים על גבי מסך המחשב או על גבי נייר מודפס באמצעות המדפסת.

 

באמצעות תושבות וחיבורים מיוחדים, מורכבים על לוח אם כרטיסי הרחבה, זיכרון ומעבד, כאשר על פעילות של כל כרטיסי הרחבה והתקנים פנימיים וחיצוניים, כגון, כונני דיסקים (דיסק קשיח לדוגמא), מסך, מדפסת, עכברמקלדת ועוד.

 

שלוש ערוצים עיקריים וחשובים ונמצאים בכל מערכות מחשוב והם ערוץ הכתובות, ערוץ המידע וערוץ הבקרה. שלושת הערוצים האלה מחוברים למעבד, כאשר דרכם מבצע המעבד את כל עבודות, שאנו, המשתמשים, מבקשים לבצע.

קצת נתונים לידע כללי על מטרה של כל אחד מן הערוצים הנ"ל:

ערוץ הכתובות – בכל פעם שאנו פונים להתקן כלשהו במחשב, מעבד מייצר כתובת של אותו ההתקן ומשדר אותה על ערוץ הכתובות.

ערוץ המידע – ברגע שכתובת של התקן הופיעה על ערוץ הכתובות, מנות מידע מתחילות לזרום על ערוץ המידע אל ההתקן כלשהו במחשב או ממנו, תלוי מפעולה שעל המחשב לבצע – קריאה או כתיבת הנתונים.

ערוץ הבקרה – על ערוץ הבקרה מוטלת מטלה אחד ויחידה והיא לבקר על ביצוע פעולה כלשהי במחשב – משך שלה, תקינות שלה, השלמת התהליך, תקינות הנתונים ותזמון ביצוע פעולות במחשב.

הינך מוזמן לעמוד המוגדש למושגים במחשבים

אם מחשבך מתנהג בצורה מוזרה הינך מוזמן לפנות לטכנאי מחשבים

Facebook
WhatsApp
מייל
הדפס
Picture of רפאלוב מאיר
רפאלוב מאיר

מאיר MCSA מוסמך Microsoft לניהול רשתות ושרתים, מומחה להנדסת רשתות ותקשורת בעל הסמכות נרחבות בתחומי המחשוב, תשתיות תקשורת ואבטחת מידע. חי ונושם בקרים ואלקטרוניקה, מתכנן מערכות אבטחה ופרוטוקולי תקשורת וחולם סיבים אופטיים. תמיד שמח לעזור ולתת שירות.

חייג 058-444-4949
אולי יעניין אותך גם:
© כל הזכויות שמורות לסיבים תשתיות תקשורת
DIGITAL SOLUTIONS BY KIRYATECH