תוכן העניינים

אולי כבר שמעתם על הגלים האלחוטיים החדשים, כן כן זהו התקן החדשה Wi-Fi 6 802.11ax שיחליף את התקין היוצא Wi-Fi 5 802.11ax.

אז מה בעצם בתכנון? התקן החדש כלומר WIFI 6 תוכנן לספק רוחב פס גבוה למשתמשים ברשת האלחוטית ופותח במטרה להיות מהיר הרבה יותר מWIFI 5. התקן החדש מוביל למחשבה ותכנון מחדש בפרוייקטים של תשתיות תקשורת ומולטימדיה. מה הכוונה בעצם? המשיכו לקרוא.

מה הדרישות בעבור להתקין רשת אלחוטית מבוססת תקן WIFI 6?

  • נקודות גישה שעובדות בתקן החדשני (Access Points) ידרשו חיבור כפול לנקודות רשת התומכות בתקן CAT 6A לכל הפחות בכדי לספק ביצועים מאקסימלים! מכשירי הWIFI החדשים יהיו בעלי דרישת סף של חיבור יחיד לתשתית תומכת CAT 6A לכל הפחות בכדי לקבל תמיכה במהירות של 2.5 ג'יגה ביט לשניה או אפילו מהירות העברת נתונים של 5 ג'יגה ביט לשניה. ובכדי לנצל את מיטב היכולות הטכנולוגית של WIFI 6, נצטרך 2 נקודות תקשורת על מנת לבצע Link Aggregation ידוע גם כ-LACP. בפועל חלק מהחברות כמו HP מתחייבות למהירות של עד 9.8 ג'יגה ביט לשניה.
  • נקודות גישה בתקן החדש צורכים הספק חשמלי רב יותר, וכבילה איכותית יותר שתאכל להעביר את הזרם הנחוץ לעבודה תקינה מבלי להתחמם. מכיוון שהמכשירים החדשים מכילים צ'יפים לשידור רדיו חזקים ומתקדמים וכמו כן עיבוד ושידור אותות מורכבים הספק ממזרק  Type 1 POE פשוט של 13W כבל לא מספיק, יהיה צורך במינימום של 30W Type 2 POE. כמו כן יש לוודא שימוש בכבל איכותי ומחברים יציבים תרמית.

אני מתכנן פרוייקט פריסת תשתיות תקשורת, מה אתה ממליץ?

בעקבות דרישות הסף והשינויים בתקן , בעבור רשתות אלחוטיות ארגוניות ואף לעסקים ובתים פרטים טכנולוגיים אמליץ על פריסת תשתית כפולה בעבור הכנה לעתיד, בעת פרוייקט של פריסת תשתיות נעדיף לסלול כבלי רשת כפולים לחלק מן המקומות וזאת במטרה לחסוך את ה"העבודה הכפולה" שעלולה לקרות בעקבות החלטות שגויות מבלי חשיבה על פיתוח עתידי והתקדמות טכנלוגית.

כיום בעידן ה-IOT כמעט לכל מכשיר יש אופציה לחיבור לרשת, התקן החדש יאפשר למנוע צוואר בקבוק בעקבות הטכנלוגיות החדשות שבו כמו OFDMA ו- MU MIMO עליהם לא נרחיב במאמר הזה אך תוכלו לקרוא בויקיפדיה.

אם אתם מחפשים לשפר או לחזק את האינטרנט האלחוטי אצלכם בארגון, אנו בסיבים מספקים ראוטרים ונקודות גישה התומכים בתקן ויי-פי החדש.

אנו עובדים עם מיטב המוצרים של מיטב החברות כגון Cisco,HP,Arube,Ubiquity ועוד. 

Facebook
WhatsApp
מייל
הדפס
רפאלוב מאיר
רפאלוב מאיר

מאיר MCSA מוסמך Microsoft לניהול רשתות ושרתים, מומחה להנדסת רשתות ותקשורת בעל הסמכות נרחבות בתחומי המחשוב, תשתיות תקשורת ואבטחת מידע. חי ונושם בקרים ואלקטרוניקה, מתכנן מערכות אבטחה ופרוטוקולי תקשורת וחולם סיבים אופטיים. תמיד שמח לעזור ולתת שירות.

חייג 058-444-4949
אולי יעניין אותך גם:
© כל הזכויות שמורות לסיבים תשתיות תקשורת
DIGITAL SOLUTIONS BY KIRYATECH