תוכן העניינים

אי פעם קיבלת הודעות שגיאה אקראיות, מסכים כחולים, או בעיות ללא הסבר שפשוט הופיעו במחשב שלך? האם אי פעם השתמשת ב chksdk, sfc /scannow, או החלפת כוננים קשיחים בגלל שחשבת שהבעיה היא בכונן, ובסופו של דבר קיבלת את אותן השגיאות בכונן החדש? האם אי פעם הסרת כל מיני כלים, אחד אחרי השני רק כדי לגלות שהמחשב שלך עדיין מלא במסכים כחולים או שגיאות? יכול להיות שהבעיה היא בזכרון הראם.

מה זה זיכרון ראם RAM ?

זכרון RAM – זיכרון גישה אקראית (RAM, ראשי תיבות של Random Access Memory) הוא שם כללי למספר רב של סוגי זיכרון מחשב, המתאפיינים כולם ביכולת המעבד לגשת ישירות לכל תא בזיכרון לפי כתובתו, לכתוב בו ולקרוא ממנו. ההתייחסות הנפוצה לזיכרון מחשב היא למעשה התייחסות לזיכרון הגישה האקראית הראשי שלו.

סוג הזיכרון הנמצא בשימוש נפוץ ביותר בימינו הוא DRAM. זיכרון מסוג זה הוא זיכרון נדיף (volatile), כלומר מאבד את תוכנו עם ניתוק הזיכרון ממקור האנרגיה שלו. בנוסף, DRAM דורש רענון (refresh) מספר פעמים בשנייה כדי לשמור את תוכנו.

מקור: ויקיפדיה למידע נוסף לחץ כאן.

נשמע כמו סינית נכון? בעצם זיכרון RAM הוא סוג של זיכרון נדיף, כלומר, הוא מחזיק נתונים בשבב בזמן שהוא מופעל וכל המידע שבו נמחק מיד עם סגירת או כיבוי של המחשב. זיכרון RAM נמדד בג'יגה-בתים (GB). היתרון שלו שהוא מהיר מאוד( פי כמה וכמה מSSD גם כן) והמעבד יכול לתקשר עימו "ישירות" (Northbridge). תוכנות שרצות ברקע כמו אנטיוירוס, או אפילו הדפדפן שבו אתם גולשים כעת "תופסים" זכרון RAM וזאת במטרה להיות זמינים ולאפשר עבודה חלקה ומהירה.

במקרים רבים, בעיות בכרטיסי הזכרון עלולים לגרום למסכים כחולים במחשב, תקיעות וריסטים לא צפויים לכן נרצה לבדוק את תקינות הזכרון, טכנאי מחשבים מיומן יודע לזהות במהרה תקלות זכרון לפעמים גם בעזרת התוכנה הבאה עליה נרחיב בפסקה הבאה.

תוכנה לבדיקת זכרון RAM במחשב

מה זה זכרון RAM?

Memtest היא תוכנה מעולה המשמשת לבחינה ואבחון בעיות בזיכרון אשר בודקות האם הזיכרון שלך במצב לא טוב, או שמצב הזכרון מתקדם למצב לא טוב; צרוב את התוכנה לדיסק או תעלה אותה לדיסק-און-קי ותפעיל את המחשב דרכו – BOOT כדי לאפשר לתכנה לעלות ולבחון את כרטיסי הזיכרון RAM במחשב שלך.

קבל את הגרסה האחרונה כאן.

Facebook
WhatsApp
מייל
הדפס
Picture of רפאלוב מאיר
רפאלוב מאיר

מאיר MCSA מוסמך Microsoft לניהול רשתות ושרתים, מומחה להנדסת רשתות ותקשורת בעל הסמכות נרחבות בתחומי המחשוב, תשתיות תקשורת ואבטחת מידע. חי ונושם בקרים ואלקטרוניקה, מתכנן מערכות אבטחה ופרוטוקולי תקשורת וחולם סיבים אופטיים. תמיד שמח לעזור ולתת שירות.

חייג 058-444-4949
אולי יעניין אותך גם:
© כל הזכויות שמורות לסיבים תשתיות תקשורת
DIGITAL SOLUTIONS BY KIRYATECH