תוכן העניינים

מהפכת הרשת האלחוטית קרתה כל כך מהר ובצורה חלקה כל כך שקשה לדעת מתי היא התחילה ומתי הגיעה לפסגה.
רק לפני 7 שנים, ב2013, הוכנו בתדהמה כשמספר הטלפונים עקף את מספר האנשים בעולם.
ב2016, היו יותר מ40 מליון נקודות חמות ציבוריות במערב אירופה בלבד.
מומחים מצפים שבשנה הבאה: 40 אחוז מהתאגידים יעברו להשתמש בחיבור WiFi מהיר ומאובטח כרשת ברירת המחדל למכשירים, כמו מחשבים, טלפונים, מקרנים וחדרי ישיבות.

למה רשת אלחוטית WIFI חשובה לארגונים ועסקים?

זהו לא צירוף מקרים: תאגידים לא עוברים ל WiFi כי הוא באופנה, אלא כי הוא עוזר ביעילות. סקר רחב שנערך על ידי Cisco, מראה שBYOD (כלומר הנטייה החדשה בקרב עובדים, סטודנטים או תלמידים להביא לארגון מכשירים ממוחשבים שבבעלותם, כגון טלפונים חכמים ומחשבים ניידים, ולעשות בהם שימוש לצורכי עבודה או לימוד) הוא אחד המניעים המרכזיים מאחורי המעבר לשימוש וצורך בחיבור רשת אלחוטית חזקה! כלומר WiFi בשביל רשת העובדים,לקוחות, תלמידים וכדומה – הקמת רשת WIFI חזקה מורידה עלויות חומרה ותחזוקה, ויכול להעלות יעילות עובדים בצורה דרמטית.

WIFI אמין דורש תשתיות תקשורת טובות

העליה החדה בשימוש ב WiFi שינה גם את העיצובים וההתקנות של רשתות בשביל עסקים. עמוד השדרה של רשתות שמשתשות ב WiFi בשביל גישת לקוחות היא רשת חוטית עם ביצועים גבוהים, משום שהתעבורה שעוברת מעשרות ומאות נקודות הגישה בבניין משרדים מצריכה רוחב פס מסיבי וציוד מהיר. כתוצאה מכך, למרות שהמשתמשים רואים פחות כבלים ופחות ציוד רשתות מתחת לשולחן שלהם, תכנון הכבלים וההתקנה עדיין מצריך מאמצים ותכנון נכון של תשתיות התקשורת של הארגון.

סקירת אתר לפני התקנת רשת אלחוטית WIFI

למרות זאת, ההתקנה של רשתות WiFi בתור תמיכה עיקרית לרשת, מאשר כיסוי נוסף או מפלט אחרון, גרמה לקושי נוסף: תכנון והתקנה של נקודות גישה אלחוטיות (אקסס פוינט) וציוד בשביל להבטיח ביצועים גבוהים בכל המשרד, ובשביל לתמוך במכשירים הנוספים ותנועת העובדים.התהליך הזה – נקרא סקירת WiFi – והוא ייחודי לרשות אלחוטיות, שצריכות להתמודד עם תנועה מוגברת שהן מאפשרות והביצועים הגבוהים מבחינת הכיסוי והזמינות.

העובדה שמשתמשים יכולים לזוז בחופשיות במשרד משמעו שמספר המכשירים על נקודת גישה יכול להשתנות, והמקומות שלא מכוסים על ידי רשת חוטית צריכים להיות מכוסים בעזרת רשת אלחוטית.

לקבל פרטים צרו איתנו קשר
* 15% הנחה למזמינים דרך האתר

למה ה WiFi גדל בפופפולריות?

הגידול בפופולריות של ה WiFi נשען על 3 דברים: נגישות, יעילות ותחזוקה. ושלושתם קשורים אחד בשני, ושלושתם רלוונטיים לדרך בה רשתות מודרניות לעסקים מתוכננות ומותקנות.

נגישות היא כנראה הדבר הברור משלושתם. להיפטר מהצורך של משתמשים להשתמש ולהתעסק עם כבלים לא רק משחרר אותם מהטרחה, אלא גם מאפשר להם לקחת את המכשיר שלהם לכל מקום במשרד ולשנות מכשירים בין רגע. זה גם מקל על התקנה ותחזוקה של המשתמש, בשביל לאבטח את תעבורת החברה ולהפריד אותה מתעבורת האורחים.

היתרונות הללו זוהו לראשונה על ידי חברות עם צרכי גישה מגוונים. למשל, בית ספר גדול עבר ל WiFi.

הקלה על הצוות, התלמידים והמבקרים לגשת לרשת של בית הספר הייתה אחת המטרות של המעבר.

 מאז, למרות זאת, קבלת הנגישות הייתה המניע בשביל הרבה חברות למעבר ל WiFi למשתמשים שלהם, גם בשביל להקל על עבודות עכשוויות וגם בשביל להניח בסיס מוצק לגדילה עתידית בצרכי נגישות וגיוון.

יעילות היא אחת הסיבות העיקריות בשביל שימוש בBYOD. לפי סקר שנערך על ידי Cisco כחלק מהמחקר שהזכרנו למעלה, כמעט 60% ממשתמשי לפטופ ו45% ממשתמשי סמטרטפון ענו שהם עובדים טוב יותר על הלפטופ שלהם. BYOD הובילה לעליה דרמטית במספר ובגיוון של מכשירים לעבודה, גדילה שכמעט בלתי אפשרית בשביל רשת חוטית מסורתית.

רשת WiFi עם ביצועים גבוהים עוזרת ליעילות לא רק בעזרת הBYOD, אלא גם בעזרת הקלה על ניידות ושיתוף פעולה. ברשת מתוכננת היטב, אין הגבלה למספר האנשים שיכולים לקרוא מיילים ומידע בחדר הפגישות או כמות האנשים שיכולים לעבוד יחד בopen space. זה מאפשר לאנשים להחליף רעיונות בקלות, משום שהם כבר לא קשורים לשולחנות שלהם או מאינטרנט איטי בחדרי פגישות.

לסיום, התקנת רשת WiFi בשביל המקומות למשתמשים ברשת מורידה את עלויות התחזוקה בצורה דרמטית וגם את הצורך לנהל את חלק הכבלים ברשת. כבלים ידועים לשמצה בתור גורם לתאונות עבודה, וקשים לטיפול, מאחר ונם נוטים להיכשל לסירוגין למשך שבועות וחודשים לפני שהם מפסיקים לעבוד לגמרי.

תכנון והתקנה של רשת WiFi עם ביצועים גבוהים

הנגישות המשופרת והיעילות של רשתות אלחוטיות שינו את המבנה של המשרד המודרני – מקום דינמי עם קצב מהיר. האינטראקציה התמידית במקום העבודה המודרני היא אחידה ונפוצה, ולא מוגבלת לכמה חדרי פגישה וחדרי מנהל. אך, זה גם אומר שהמשאבים מאחוריו – כולל רשתות WiFi – צריכים להיות זמינים בכל מקום.

רשת WiFi של חברה צריך להיות אחיד בביצועיו. נכון להיום אנחנו כבר לא מתקינים רשתות WiFi רק בשביל כיסוי – אנחנו מתקינים אותם כיסודות לעבודה רציפה ומהירה, והצפי מהביצועים כבר מזמן לא "לקבל אות מכל מקום במשרד" אלא ביצועים חזקים בשילוב עם קליטה מלאה בכל רחבי האתר.

אבן הפינה של עיצוב רשתות WiFi מודרניות הוא סקר ה-WiFi. סקר ה-WiFi הוא החלק הכי קריטי במהלך התכנון, בדיוק כמו שתכנון רשת קריטי בשביל מפעילי רשתות סלולאריות: העיקרון זהה, רק קנה המידה שונה.

בפשטות, סקירת אלחוט לביצוע התקנת רשת WiFi הוא תהליך בוא דרישות המשתמש מותאמות למבנה המשרד ולכמות המכשירים המצופה. על ידי בדיקה ומדידה, אנליסטים מבינים איך אותות הRF יתפשטו, יחלשו ויכסו אזור, וישתמשו בכך בשביל להבין את התכנון הדרוש, מספר ומיקום נקודות הגישה וראוטרים שיותקנו.

בלי סקר WiFi, אפשר רק לנחש כמה נקודות גישה צריך. בשביל משרדים קטנים, לא יותר מחדר או שתיים וכמעט בלי מבקרים, ניחוש הוא קל, אבל זה לא המקרה למשרדים גדולים. אותות רדיו בתדרי ה GHz מתנהגים בצורה מפתיעה: תלוי במיקום של האנטנה, הם מתפזרים מסביב לחפצים, ונהדפים מאחרים. הם נהדפים חלקית מקירות, וחלק מהשידור עובר דרכה, בדרכים שתלויות בעובי וחומר הקיר.

כל הפרמטרים הללו משפיעים על רוחב הפס, זמן התגובה והקיבולת של הרשת האלחוטית. בלתי אפשרי לבצע החלטות כמותיות – כמה נקודות גישה אתה צריך להתקין ואיפה ובכמה מכשירים אתה יכול לתמוך – בלי מידע כמותי על התופעות האלו, וסקר ה-WiFi הוא הדרך היחידה לקבל את המידע הזה.

במילים אחרות, המידע שיתקבל דרך סקר ה WiFi הוא מה שמאפשר למהנדסים לתכנן רשת לפי צורכי הלקוח מבחינת הכיסוי, קיבולת וחוסן (להמשיך לעבוד גם אם נקודת גישה אחת מפסיקה לעבוד). סקר ה-WiFi חשוב במיוחד בתכנונים בהם אזור מסוים מכובה על ידי מספר רשתות  קשורות – למשל, חברה שרוצה שתי רשתות, אחת לעובדים והשניה למבקרים, בשביל להפריד תעבורה למען אבטחה נוספת.

היבט אחר של תכנון רשתות WiFi מודרניות הוא לתכנן את החיבור הקווי של נקודות הגישה לעמוד בשדרה – אור של הרשת שידוע בתור המקום לכבלים אופקיים. נקודת גישה יחידה או ראוטר לא יכולים לעמוד בתעבורה של רשת WiFi שלמה. נקודת גישה וראוטרים מציעות חיבור אלחוטי למשתמש, אבל מעבירות את המידע דרך רשת קווית, ועמוד השדרה של כל רשת משרדית היא עדיין תשתית הרשת הקווית. אחרי שהמידע הגיע לאנטנות של האקסס פוינטים, המידע יעבור דרך הכבלים.

כתוצאה מכך, הביצועים של הרשת הקווית מכתיבים את הביצועים של הרשת האלחוטית. ביצוע סקר WiFi ועיצוב לפיו, מבטיח רשת אלחוטית שתמצה את עמוד השדרה באופן מלא.

הגורם העיקרי לקחת בחשבון בזמן תכנון החלק הקווי של הרשת, כמובן, הוא הדרישות. כפי שניתן להבין מהשם, עמוד השדרה מחזיק את כל המשקל מהתעבורה והקיבולת שלו צריכה להיות גדולה בהרבה מקיבולת של כל תת-הרשתות שמסביב לכל נקודת גישה וראוטר במשרד. נתונים עוברים בתת הרשתות האלו דרך כבלים, שבם חלק מהכבלים האופקיים במשרד.

הביצועים של רשת עמוד השדרה נקבע לפי הציוד שלה. כמובן, שגידול בקיבולת ודרישות ביצועים הופכים ליותר ציוד בזמן ההתקנה או שדרוג של ציוד קיים. כל המכשירים האלו מחוברים דרך כבלי רשת. מובן מאליו, אז, שהכלים הם אחד החלקים הקריטיים ברשת קווית, ולכן תכנון בלים הוא חלקי בלתי נפרד מתכנון רשת.

שני היבטים שחשובים במיוחד בזמן תכנון כבלים אופקיים בשביל רשת משרדית: ניתוב כבלים וביצועים. הניתוב קשור לדרך בה כבלים מותקנים ואיפה, ויש לכך קשר ישיר לאמינות הרשת ולתחזוקה. ביצועים קשורים בבחירת הכבלים ומשפיע ישירות על ביצועי הרשת ואפשרות הגדילה שלה.

עם רשת אלחוטית מופנית-משתמש, רוב הרשת החוטית חבויה – עוברת דרך התקרות, הקירות והרצפות. קשה לגשת לרוב המקומות האלו, ולכן חשוב לתכנן לפני ההתקנה, משום שתיקונים לאחר התקנה לוקחים זמן נוסף ויכולים להשפיע על היעילות. מעבר לכך, התקנת כבלים מוגבלת על ידי התקנות אחרות, כמו צינורות מים וחוטי חשמל. אפילו לכבלים עצמם יש הגבלה לניתוב: לדוגמה, הם יכולים להתקפל עד זווית מסוימת, שאחריה אותות החשמל שעוברים דרך הכבל יכולים להיפגע.

מה התשתית הדרושה בשביל WIFI?

מבחינת ביצועים, הדרישות מוגבלות בעיקר על ידי המהירויות הנמוכות יותר של הרשת האלחוטית. לכן, כבלי CAT6a בדרך כלל מספיקים בשביל לחבר את נקודות הגישה לתקשורת של הארגון.

מסיבות של חוסן ובעקבות כניסתה של WIFI 6 או בשמו השני WIFI AX חשוב בעת ביצוע תשתית תקשורת להכין 2 כבלי רשת לכל נקודת גישה, בעקבות המהירויות הגבוהות שבתקנים החדשים.

צעדים ראשונים לקראת רשת WiFi משרדית

רשתות WiFi הן אחת מהגורמים העיקריים מאחורי שינויים גדולים שאנחנו מבצעים. כיום, רשתות WiFi מותקנות כיסודות קריטיים של תשתית עסקית, והם צריכים להיות מתוכננים לכך. כבלי CAT 6A, CAT 7, CAT 7A הם רק צעד גדול אחד בהשגת רשת אלחוטית עם ביצועים גבוהים. צעד גדול, אבל רק צעד.

בגלל ההתנהגות מסובכת של אותות רדיו, תהליך סקר WiFi שמערב בתוכו בדיקה של המשרד  ומדידות – נעשה בדרך כלל לפני שנעשות החלטות בתכנון.

המקצוענים של סיבים תשתיות תקשורת בעלי ניסיון רב וידע מיוחד, שמאפשר לתכנן ולהתקין רשתות WiFi מקצועיות בכל היקף. מעבר לכך, אנחנו מוסיפים את הסטנדרטים שלנו, מצוינות. ושירות מצוין, כך שתוכל להתמקד על מה שחשוב באמת: ליבת העסק שלך.
אם אתה זקוק לעזרה לתכנון רשת ה-WiFi הראשונה של העסק שלך, אנחנו נשמח לעזור. צור קשר עוד היום.

Facebook
WhatsApp
מייל
הדפס
Picture of רפאלוב מאיר
רפאלוב מאיר

מאיר MCSA מוסמך Microsoft לניהול רשתות ושרתים, מומחה להנדסת רשתות ותקשורת בעל הסמכות נרחבות בתחומי המחשוב, תשתיות תקשורת ואבטחת מידע. חי ונושם בקרים ואלקטרוניקה, מתכנן מערכות אבטחה ופרוטוקולי תקשורת וחולם סיבים אופטיים. תמיד שמח לעזור ולתת שירות.

חייג 058-444-4949
אולי יעניין אותך גם:
© כל הזכויות שמורות לסיבים תשתיות תקשורת
DIGITAL SOLUTIONS BY KIRYATECH