תוכן העניינים

אם אין לך היכרות עם טכנולוגיה, רק המראה של חדר השרתים יכול להיות מעט מבהיל וקשה להבנה. חוטים בכל מקום, קופסאות מכניות מלאות בחלקים זזים, זה הדם והלב שמעביר את הנתונים והמידע בורידים של העסק שלך. בעוד שרתי proxy שונים מעט מהשרת הרגיל שלך שאחראי על משאבים שונים במחשבים בעסק שלך, זה לא משנה את העובדה שאתה כנראה לא צריך להתעסק עם זה.

אז מה זה שרת פרוקסי ומה התפקיד שלו?

שרת פרוקסי הדמיה הסבר

שרת פרוקסי הוא מכשיר שמפריד בין הלקוח והשרת בו הוא משתמש אבל עדיין משאיר אותם בתקשורת.
לשרת פרוקסי יש עוד הרבה שימושים, ולכן הוא נכס חשוב בכל עסק.

שרת פרוֹקסי (באנגלית: proxy server;  נציג, שליח, בא-כח) הוא שרת שתפקידו העיקרי לספק גישה מהירה למשאבים חיצוניים ברשת מחשבים. הסוואת כתובת ה-IP מתאפשרת על ידי חיבור לשרת Proxy שדרכו כל חיבורי האינטרנט עוברים (הנתונים נשלחים אליו וממנו אל השרת ומן השרת אליו ועד למשתמש) – WIKIPEDIA

שרת פרוקסי משמש כשומר סף לגולשים שלך. הוא מעין פילטר לספאם אינטרנטי, משום שהוא יוכל למנוע ממשתמשים להגיע לאתרים מודבקים בוירוסים על ידי כך שמספק חיבור אלטרנטיבי עם הגנה דומה לזו של חומת אש. סרבר פרוקסי גם יכול לשמור נתונים מבקשות תכופות בכך מאפשר התחברות מהירה ובטוחה יותר.

למה להשתמש בפרוקסי? מה היתרונות של שרת פרוקסי

פרטיות ובטיחות

שרתי פרוקסי הוא כלי נהדר בשביל לשמור על הפרטיות והבטיחות של העסק שלך. שרת פרוקסי יכול לשנות חלק מהמידע שנשמר בכתובת האינטרנטית ובכך מונע מהנמען לדעת מאיפה הגיע ההודעה. דבר זה שומר על מידע אישי מאובטח. בנוסף, שרת פרוקסי יכול להצפין בקשות, דבר שמונע מאחרים לראות את הפעילות שלך. שרתים זדוניים יכולים להיחסם לגמרי בעזרת שרת פרוקסי. כמו כן, ניתן להשתמש ברשת וירטואלית פרטית ביחד עם פרוקסי בשביל להגביר את האבטחה.

בקרה

האינטרנט הוא מקום של פרוע של הסחות דעת. שרת פרוקסי יכול לעזור לך להשגיח על השימוש של העובדים שלך באינטרנט. בעזרתו אפשר לחסום אתרים בעייתים, בשביל שהעובדים ישארו בעבודה.  זו דרך נהדרת להשאיר את העובדים שלך מפוקסים.

מהירויות וחסכון

רוחב הפס חשוב מאוד בכל הנוגע לפעילות העסקית שלך. שרת פרוקסי יכול לעזור לך בכך שישמור אתרים שמבקרים בהם לעיתים תכופות. זה אומר שבמקום בקשות רבות לאותו השרת (כמספר הפעמים שהעובדים שלך נכנסים לאתר) תהיה בקשה אחת ותוכן האתר כבר ישמר במטמון של שרת הפרוקסי – לחסכון בתעבורה ובזמן.

Facebook
WhatsApp
מייל
הדפס
Picture of רפאלוב מאיר
רפאלוב מאיר

מאיר MCSA מוסמך Microsoft לניהול רשתות ושרתים, מומחה להנדסת רשתות ותקשורת בעל הסמכות נרחבות בתחומי המחשוב, תשתיות תקשורת ואבטחת מידע. חי ונושם בקרים ואלקטרוניקה, מתכנן מערכות אבטחה ופרוטוקולי תקשורת וחולם סיבים אופטיים. תמיד שמח לעזור ולתת שירות.

חייג 058-444-4949
אולי יעניין אותך גם:
© כל הזכויות שמורות לסיבים תשתיות תקשורת
DIGITAL SOLUTIONS BY KIRYATECH