תוכן העניינים

איך להתמודד עם הונאת כופר

בעיית הכופר מהווה מכה לעסקים כבר שנים ,
למרcה הצער היא חוותה שדרוג כאשר מגפת הקורנה עלתה לאוויר העולם .
עם התקפות פישינג מוגברות ואמצעים אחרים להפצת תוכנות כופר המנצלות כעת את המצב השוטף , חשוב על אחת וכמה לזהות ולמתן נסיונות אלה .

מה המטרה של הונאת הכופר ?

במילים רבות כלכך , הונאת הכופר נועדה להרוויח כסף בדרכים לא חוקיות באמצעות פשיעת רשת , להפיק רווחים כספיים על ידי הצפנת נתונים ודרישת כופר תמורת המפתח לפענוחו (אם כי לעיתים רחוקות נקבל את המפתח לפתיחת הקבצים אחרי התשלום)

במרדף אחר מטרת זו , פושעי הרשת הפכו לשאפתניים בהרבה לגבי מי הם מכוונים .
בעוד שעסקים קטנים ובינוניים עדיין ממוקדים בתדירות גבוהה מאוד , תשתיות קריטיות נמצאו יותר ויותר במוקדי הפריצות .

דוגמה הכי מפורסמת כרגע בארץ זאת חברת "שרביט" אשר קבוצת האקרים הצליחו לקבל גישה לקבצי הלקוחות של החברה ודרשו סכומי הון העתק של כסף .

זה קריטי להתכונן להונאת כופר

הקטע המכריע : הכנה להונאת כופר דורשת יותר מאשר רק לעשות מה שאנו יכולים כדי למנוע זאת .. זה גם אומר שאנחנו צריכים להיות מוכנים להתמודד עם ההשלכות של התקפה מוצלחת . העצה הראשונה שלנו , מצא מומחים שאתה יכול להישען עליהם לעזרה בתהמודדות עם כל אחד מהתרחישים . יתר כל כן , ביטוחים מיוחדים זמינים כעת לעסקים שיעזרו להם לנהל את העלויות הגבוהות הכרוכות בהונאת כופר . בנוסף יהיה עלינו גם להעריך את גורמי היסכון שלנו הקשורים להונאת כופר . מבחינת הביטוח , עד כמה תהיה לך השפעה כלכלית גדולה? לאלו סיכונים של צד שלישי אתה נתון ? עד כמה תוכל להבטיח יעד לתוקף המחפש משהו , בין אם זה רווח כספי או הפרעה נרחבת ? עד כמה אתה פגיע באמת ? לאחר שנראה כי צעדים אלה מצליחים (דבר שבשום אופן לא אמור להיות דבר חד פעמי ) , יש להתחשב בשני שיקולים לא פחות חשובים :
  • מניעת הונאה כופר להפריע לתשתית שלנו
ברור שהמצב האידיאלי יהיה שהונאת כופר לא תעבוד כלל ולכן הגיוני לעשות כל מה שאפשר על מנת למנוע חדירה לרשת של העסק שלנו . שימוש במערכת אנטי וירוס עדכנית , פרמטרים של סינון תוכן , חומת אש ושאר אמצעי המניעה הראשוניים יכולים לחסום מספר לא מבוטל של איומים מלהתקדם . אפשר לעלות על הדעת כי הצוות של העסק צריך לדעתך כיצד לזהות אותו . איומים פוטנציאלים וכיצד להתמודד עם אלה שהם אכן רואים .
  • מניעת כמה שיותר נזקים
כמובן שאף אחד לא מושלם , אז רוב הסיכויים שכמה גרסאות של תוכנות כופר יסתדרו וישתרשו . זה גורם לכך שתהיה מוכן למזער את ההשפעה שתהיי על התוכנה בעסק . סביר מאוד להניח כי קבלת תוכנת כופר תדרוש ממך מחיקת נתונים מלאה , כך שגיבוי מבודד בהישג יד יכול להיות הדבר המציל את העסק שלך .
Facebook
WhatsApp
מייל
הדפס
Picture of רפאלוב מאיר
רפאלוב מאיר

מאיר MCSA מוסמך Microsoft לניהול רשתות ושרתים, מומחה להנדסת רשתות ותקשורת בעל הסמכות נרחבות בתחומי המחשוב, תשתיות תקשורת ואבטחת מידע. חי ונושם בקרים ואלקטרוניקה, מתכנן מערכות אבטחה ופרוטוקולי תקשורת וחולם סיבים אופטיים. תמיד שמח לעזור ולתת שירות.

חייג 058-444-4949
אולי יעניין אותך גם:
© כל הזכויות שמורות לסיבים תשתיות תקשורת
DIGITAL SOLUTIONS BY KIRYATECH