תוכן העניינים

איך להגן על המחשבים שלך מוירוסים והתקפות

בעשורים האחרונים, רשת האינטרנט הפכה לפלטפורמה הנמצאת בשימוש יומיומי בחיינו, עד כדי כך, שקשה עד בלתי אפשרי לזכור איך החיים שלנו נראו לפניה. אולם בד בבד, הפך האינטרנט גם לכלי מסוכן שמשרת האקרים , עבריינים ומומחים להונאות ברשת.

במאמר שלהלן נדון בתהליך שהביא להפיכתו של האינטרנט לכר פעולה פורה כל כך לביצוע עבירות פליליות, נפרט על הערוצים שבהם הונאה ברשת האינטרנט מתבצעת, ואיך ניתן להתמגן מפני זה.

 

עדכון מערכת הפעלה (Windows)

יצרני מערכת הפעלה (מיקרוסופט) מעדכנים באופן שוטף את המערכת שלהם כדי לתקן באגים וחורי אבטחה שעלולים להיות מנוצלים על ידי האקרים. עדכון מערכת הפעלה הינו חשוב ממספר סיבות נוספות:

  • 1. אבטחה: עדכוני מערכת הפעלה כוללים לעתים קרובות תיקונים עבור פרצות אבטחה שהתגלו. על ידי החלת עדכונים אלה, אתה מבטיח שהמחשב שלך מוגן מפני איומי אבטחה ידועים ומפחית את הסיכון לגישה לא מורשית, פרצות נתונים או זיהומים של תוכנות זדוניות.
  • 2. תיקוני באגים: מערכות הפעלה הן חלקי תוכנה מורכבים, ויכולים להיות להן באגים או תקלות המשפיעות על הביצועים או היציבות של המחשב שלך. העדכונים כוללים בדרך כלל תיקוני באגים המטפלים בבעיות אלו, שיפור הפונקציונליות הכוללת של מערכת ההפעלה והפחתת קריסות או שגיאות מערכת.
  • 3. תכונות חדשות ושיפורים: עדכוני מערכת הפעלה מציגים לעתים קרובות תכונות חדשות, שיפורים או שיפורים לתכונות קיימות. עדכונים אלה יכולים להוסיף פונקציונליות, לשפר את חווית המשתמש ולהציע ביצועים או יעילות טובים יותר. על ידי עדכון מערכת ההפעלה שלך, תוכל לנצל את היכולות החדשות הללו.
  • 4. תאימות חומרה: עדכוני מערכת ההפעלה עשויים לכלול מנהלי התקנים או עדכוני תוכנה המבטיחים תאימות עם התקני חומרה או טכנולוגיות חדשות. אם תוסיף למחשב רכיבי חומרה חדשים, עדכון מערכת ההפעלה יכול לעזור להבטיח שהם פועלים בצורה נכונה ויעילה.
  • 5. תאימות יישומים: מפתחי יישומים משחררים לעתים קרובות עדכונים או גרסאות חדשות המותאמות למערכות ההפעלה העדכניות ביותר. על ידי שמירת מערכת ההפעלה שלך מעודכנת, תוכל להבטיח שהיישומים שלך יפעלו בצורה חלקה, ללא בעיות תאימות או בעיות ביצועים. בדרך כלל מומלץ לעדכן באופן קבוע את מערכת ההפעלה שלך כדי להבטיח שהמחשב שלך יישאר מאובטח, יציב ותואם לטכנולוגיות התוכנה והחומרה העדכניות ביותר.

פישינג ומתקפות דיוג ברשת

החוק הכי חשוב שיכול להגן עליך ברשת הוא החוק שאסור להכנס לקישורים שאנו לא מכירים!

לאחרונה יש תופעה שאנשים מקבלים במייל או בהודעת SMS או אפילו סתם חלון קופץ באתרי אינטרנט הודעה מפתה עם קישור. שימו לב ♥ *לא מומלץ להשאיר פרטים אישיים , אלא אם כן מדובר בפניה יזומה שהנכם מבצעים דרך האתר הרשמי של הארגון או הטלפון שלהם*.

אל תתפתו , לא באמת יש ירושה עבורכם מדוד באמריקה של 100 מיליון דולר ורוצים לתת לכם אותה בתמורה להשארת פרטי כרטיס אשראי וכדומה.

 

לא להיכנס לקישורים סתמיים שמקבלים במייל או בצורה אחרת ​ זהירות הונאה

דוגמא למייל הונאה המתחזה לדואר ישראל.

לסיכום פישינג הוא סוג של מתקפת סייבר שבה תוקף מתחזה לישות או לארגון מהימן כדי להערים על אנשים לחשוף מידע רגיש כמו סיסמאות, מספרי כרטיסי אשראי או מספרי תעודת זהות. המונח "דיוג" הוא משחק של המילה "דייג".
איך מתקפת פישינג עובדת?
א.התוקף יוצר תקשורת הונאה, לרוב בצורה של דואר אלקטרוני, הודעת טקסט או אתר אינטרנט, שנראה כי מגיעה ממקור לגיטימי כגון בנק, ספק שירות מקוון או סוכנות ממשלתית. ההודעה עשויה לטעון שיש בעיה בחשבון של הנמען או להציע הזדמנות מפתה.

ב. המיילים בדרך כלל מכילים בקשה למידע אישי או פיננסי. לדוגמה, הוא עשוי לבקש מהנמען ללחוץ על קישור כדי לאמת את פרטי החשבון שלו או לספק אישורי כניסה.

ג. אם הקורבן נופל לפיתיון ומספק את המידע המבוקש, התוקף מקבל גישה לנתונים הרגישים שלו. מידע זה יכול לשמש למטרות זדוניות שונות, כגון גניבת זהות, עסקאות פיננסיות לא מורשות או השגת גישה לא מורשית לחשבונות.

 

גיבוי הקבצים

לא לשכוח לגבות את הקבצים החשובים במחשב באופן תדיר , חשוב להבהיר סנכרון לענן או תקיה נוספת במחשב אינו נחשב לגיבוי שכן עלול להמחק גם כן. גיבוי נכון הינו העתקת עותק עדכני של הקבצים החשובים שלך באופן אוטומטי על בסיס יומי למקום אחסון מאובטח שיושב במקום אחר, שאינו בתוך הרשת הפנימית שלך. חברתינו מספקת שירותי גיבוי בענן אמינים ואיכותיים , המחיר בדרך כלל נקבע לפי כמות המידע.

שימו ♥ מאוד קשה ולפעמים בלתי אפשרי לשחזר קבצי כופר לאחר שפורצים למחשב , לכן כדאי להתמגן ולדאוג לגיבויים תדירים.

שימוש בסיסמאות חזקות

בחירת סיסמה חזקה היא חיונית להגנה על החשבונות המקוונים שלך מפני גישה לא מורשית. הנה כמה טיפים ליצירת סיסמה חזקה: סיסמא חזקה מורכבת משילוב של אותיות גדולות וקטנות, מספרים וסמלים, נסו להימנע משימוש חוזר באותה סיסמה לכמה אתרים שונים למשל: לא כדאי להשתמש באותה ססמה של הפייסבוק, גם כססמה למחשב או חשבון הבנק.

 

הפעלת אימות דו-גורמי , אימות כפול

הפעלת אימות דו-גורמי (2FA) מוסיפה שכבת אבטחה נוספת לחשבונות שלך על ידי דרישת שלב אימות שני, כגון קוד ייחודי שנשלח למכשיר הנייד שלך, יחד עם הסיסמה שלך. למעשה האימות דו גורמי מחייב בחיבור לחשבון ברשת לוודא את זהותך על ידי פרט מזהה דינאמי נוסף. לדוגמא כאשר הינך מתחבר לחשבון המייל שלך , תקבל הודעת SMS עם קוד חד פעמי שרק לאחר שתזין אותו תוכל להתחבר לחשבון, הדבר מקנה אבטחה ברמה גבוהה מכיוון שגם אם מסיבה כלשהי הססמה של המייל שלך נפרצה או דלפה לאנשים זדוניים. 

שימוש ב FireWall

חומת אש או בשם הנפוץ יותר בארץ פיירוול Firewall , הינו מכשיר, התקן אבטחת רשת הפועל כמחסום בין המחשב והרשת הפנימית שלך לבין האינטרנט, חומת האש מספקת מעקב ובקרה על תעבורת רשת נכנסת ויוצאת.

חומת האש עוזרת להגן על המחשב או הרשת שלך מפני גישה לא מורשית, התקפות זדוניות ואיומים פוטנציאליים על ידי סינון תעבורת רשת בהתבסס על כללי אבטחה מוגדרים מראש.
חומת אש יכולה לחסום ניסיונות גישה לא מורשית, כגון האקרים המנסים לנצל חורי אבטחה ונקודות תורפה במערכת המחשוב שלך, תודות לחומת האש ניתן למנוע התפשטות תוכנות זדוניות ברשת שלך.

זה יכול גם לספק שליטה פרטנית על תעבורת הרשת, ומאפשר לך להגדיר כללים ספציפיים לחסום או לאפשר סוגים מסוימים של תעבורה או להגביל גישה לאתרים או אפליקציות מסוימות.
שימוש בחומת אש הוא אמצעי אבטחה חיוני לשמירה על המחשב או הרשת שלך, משלים אמצעי אבטחה אחרים כמו תוכנת אנטי וירוס ועדכוני מערכת רגילים.

שימוש ב-EDR

EDR הינו כלי חדש יחסית בשוק אבטחת המידע , אך עם זאת חיוני מאוד במיוחד בסביבה עסקית. ראשי התיבות של EDR : Endpoint Detection & Response .

EDR מאפשרת זיהוי איומים ותגובת הגנה מיידית.

למעשה EDR הוא פתרון אבטחת סייבר המתמקד בניטור ותגובה לאיומים מתקדמים בנקודות קצה כמו מחשבים, שרתים ומכשירים ניידים בארגונים עסקיים בעיקר.

EDR מנתחת באופן רציף פעילות של מחשבים ברשת, ומזהה התנהגויות חשודות ואירועי אבטחה פוטנציאליים. 

היתרונות שלו כוללים יכולות זיהוי איומים משופרות, נראות בזמן אמת לפעילויות נקודות קצה, תגובה מהירה לאירועים וניתוח חקירתי מפורט. EDR מסייעת לארגונים לזהות ולצמצם איומים שעלולים להתחמק ולעקוף אפילו את האנטי וירוס.

בעקבות אופן העבודה של הEDR לעומת אנטי וירוס מספקת הגנה טובה יותר מפני תוכנות זדוניות מתקדמות, התקפות ממוקדות ואיומים פנימיים בארגונים. ה-EDR משתמש בבינה מלאכותית כדי לזהות ולאתר פעולות לא רצוניות במחשבים ואביזרים בתוך תשתית המחשוב שלך.

ה-EDR משפר את עמדת אבטחת הסייבר הכוללת על ידי זיהוי מהיר ותגובה לתקריות, מזעור ההשפעה הפוטנציאלית של הפרות וחיזוק האבטחה הכוללת של נקודות הקצה.

 

הורדת תוכנות ותכנים ממקורות אמינים

כדי להוריד תוכנה בבטחה, ודא שאתה מוריד רק ממקורות מהימנים, כגון אתרים רשמיים או חנויות אפליקציות מוכרות. ודא את אבטחת האתר (חפש את "https" בשורת הכתובות של האתר וסמל מנעול). קרא ביקורות משתמשים, בדוק אם יש חתימות דיגיטליות והשתמש בתוכנת אנטי-וירוס כדי לסרוק הורדות לאיתור תוכנות זדוניות.

שימוש בחוסם חלונות קופצים (למשל פרסומות)

לדפדפני האינטרנט יש אפשרות לעצור חלונות קופצים בדרך כלל, אך לפעמים זה לא קורה. לכן כדאי לנו להגדיר בהגדרות האבטחה לחסום חלונות קופצים. במידה ובכל זאת חלון קופץ הגיע למסך שלנו אנחנו בצוות סיבים ממליצים לא להיכנס לקישורים במסכי חלונות קופצים .

ראשית, חלונות קופצים עשויים להופיע כהתראות מערכת מזויפות או הצעות שנראות לגיטימיות אך למעשה נועדו לסכן את המחשב שלך או לגנוב מידע אישי.

שנית, חלונות קופצים יכולים להכיל תוכן מטעה או מטעה, כגון פרסומות או סקרים האוספים את המידע האישי שלך למטרות זדוניות. חלונות קופצים אלו עלולים להוביל למנויים לא רצויים או לחיובים לא מורשים.

 

שלישית, לחיצה על חלונות קופצים עלולה להפעיל בטעות הורדה של תוכנות לא רצויות או הרחבות לדפדפן שעלולות להאט את המערכת שלך או לפלוש לפרטיות שלך.

 

 

במאמר ניסינו לקצר ולסכם לגבי כלי אבטחת מידע וסייבר, כלי הגנה, סוגי התקפות ועוד. עולם הסייבר וההתקפות היום ברשת הולך ומתעצם מיום ליום, לכן תמיד חשוב להיות מוגן וזהיר. חברת סיבים מספקת שירותי מחשוב לעסקים מתקדמים וכוללים לעסק בדגש על התגוננות סייבר וגיבוי ככה שלך כבעל עסק יש ראש שקט.

אם אתה חושד שיש לך וירוס במחשב , לא להסס ולהתקשר ישר לטכנאי מחשבים מוסמך 

Facebook
WhatsApp
מייל
הדפס
Picture of רפאלוב מאיר
רפאלוב מאיר

מאיר MCSA מוסמך Microsoft לניהול רשתות ושרתים, מומחה להנדסת רשתות ותקשורת בעל הסמכות נרחבות בתחומי המחשוב, תשתיות תקשורת ואבטחת מידע. חי ונושם בקרים ואלקטרוניקה, מתכנן מערכות אבטחה ופרוטוקולי תקשורת וחולם סיבים אופטיים. תמיד שמח לעזור ולתת שירות.

חייג 058-444-4949
אולי יעניין אותך גם:
© כל הזכויות שמורות לסיבים תשתיות תקשורת
DIGITAL SOLUTIONS BY KIRYATECH
שווה לבדוק גם את: