תוכן העניינים

אחסון נתונים הוא חלק חשוב מפעולת המחשב האישי ובניהול עסק, אבל כשצריך לעשות זאת, עומדות לפניך מספר אפשרויות.
הבחירה הרגילה, כונן קשיח, היא הבחירה השכיחה ביותר גם אצל הצרכנים וגם אצל העסקים ממספר סיבות כמו מחיר זול, ותק ואי ידיעה, לכן במאמר נציג מידע על אחסון הSSD.
כונן הSSD פותח לעסק שלך הזדמנויות ייחודיות שלא כדאי לך לפספס.

מה ההבדל SSD מדיסק קשיח רגיל?

שווה להשקיע בSSD בעיקר בגלל החסרונות של HDD.

תחשוב ממה מורכב HDD – קיצור של כונן קשיח באנגלית(Hard Disk Drive). נתונים מאוחסנים על דיסק מגנטי שמסתובב במהירות גבוהה מאוד בתוך המכשיר, על כן הרגישות היא גבוהה. בזמן שברוב המכשירים הללו בוצע תכנון והנדסה מדוייקת שמנמיכה את הסיכוי לתקלות למינימום, האם באמת שווה לקחת סיכון?
עם הרבה חלקים נעים, קריסה היא בלתי נמנעת, ואם הנתונים שלך אינם מגובים – תאבד אותם. אז למה הHDD הרבה יותר פופולרי מהSSD?

התשובה פשוטה: אתה מקבל יותר אחסון עבור אותו מחיר מהHDD מאאשר הSSD, משום שהמחיר עבור byte נמוך יותר בו. למרות שההבדלים קטנו בשנים האחרונות, הם עדיין מורגשים. עדיין תוכל לקבל יותר טרהבייטים של אחסון בצורה של HDD מאשר שתוכל עם SSD. לפי Computer Hope, ההבדל אפילו מורגש יותר כאשר קונים שטחי אחסון גדולים יותר מ500 GB.

יתרונות ה-SSD

1. עמידות ואמינות של SSD
חום הוא הגורם העיקרי לכשלים בכוננים קשיחים, ומספיק חום נוצר על ידי תנועה מתמשכת של החלקים הנעים של הדיסק הקשיח כדי לגרום לו להתקלקל לאורך זמן. מכיוון של-SSD אין חלקים כאלה, הוא יכול לשמור על טמפרטורה נמוכה יותר עם ביצועים גבוהים בהרבה. SSD מסוגל גם להתמודד טוב יותר עם נפילות, רעידות, זעזועים ובלאי יומיומי, מה שהופך אותו לפחות נוטה לחוות אובדן נתונים.

2. כונני SSD מהירים יותר מכוננים קשיחים
כונני SSD מהירים עד פי מאה מכונני HDD. כונני SSD מציעים זמני אתחול קצרים יותר עבור המחשב שלך, העברת נתונים מיידית יותר ורוחב פס גבוה יותר. מהירויות מהירות יותר אומרות שכונני SSD יכולים לטפל בנתונים במהירויות האולטרה-גבוהות הנחוצות בעולם העסקים של היום, במיוחד כאשר מריצים תוכניות הניגשות לכמויות גדולות של נתונים כגון מערכת הפעלה. כמו כן, כונני SSD יציבים מאוד, מה שמבטיח שהנתונים המאוחסנים מאובטחים.

SATA SSD: דיסקים קשיחים מסוגלים להשיג רק 50-120 MB/s בביצועי כתיבה. לשם השוואה, כונני SSD מרווים את אפיק ה-SATA במהירות של 550 מגה-בייט לשנייה. למרות מגבלת האוטובוס, מקובל לראות שיפור כללי בביצועי המערכת של פי 10-15 בעת שימוש בכונני SSD מבוססי SATA במקום טכנולוגיית HDD מדור קודם.
NVMe SSD: טכנולוגיית NVMe משתמשת באפיק PCIe, במקום באפיק SATA, כדי לפתוח פוטנציאל רוחב פס עצום עבור התקני אחסון. PCIe 4.0 (הגרסה הנוכחית) מציעה עד 32 נתיבים ויכולה, בתיאוריה, להעביר נתונים במהירות של עד 64,000MB/s לעומת מגבלת המפרט של 600MB/s של SATA III.
3. חסכוני בחשמל ובאנרגיה
מכיוון של-SSD אין חלקים נעים, הוא זקוק פחות כוח לתפעול בהשוואה ל-HDD עם דיסק מסתובב מגנטי. יעילות אנרגטית היא יתרון גדול בשימוש ב-SSD בכל הנוגע למחשבים ולמכשירים ניידים שבהם אורך חיי הסוללה הוא תכונה סחירה ומבוקשת ביותר.

4. פחות משקל וללא רעש
הגודל הקטן יותר שלהם מאפשר ל-SSD לשקול פחות מכוננים קשיחים גדולים יותר עם הראשים המגנטיים והדיסקים המתכתיים שלהם. העיצוב הקומפקטי שלהם הופך את כונני ה-SSD למושלמים עבור מחשבים ניידים, טאבלטים ומכשירים אלקטרוניים קטנים אחרים. היעדר חלקים נעים גם הופך את כונני ה-SSD לשקטים לאין ערוך מכונני HDD, שהרעש והרעידות שלהם יכולים להסיח את הדעת מאוד.

5. גדלים פרקטיים יותר/גורמי צורה
מאז השקתם, כונני HDD הוגבלו על ידי הגדלים הגדולים שלהם. כונני SSD, לעומת זאת, זמינים במגוון גדלים, כאשר הקטן ביותר הוא בגודל של מסטיק מסטיק, עד 2.5 אינץ'.

אלו הם גורמי הצורה הנפוצים ביותר של SSD:

גורם צורה בגודל 2.5 אינץ' הוא הנפוץ ביותר; מציע את התמורה הטובה ביותר ל-GB; עיצוב סגור
ל-mSATA יש גורם צורה קטן מאוד; סוג חיבור שונה; לוח מעגל חשוף; מצוין במקום שבו החלל מעורר דאגה
M.2 הוא לוח מעגל חשוף; זמין גם ב-SATA וגם ב-PCIe NVMe; גורם צורה קטן; בגודל של מקל מסטיק

למרות שHDD זוכה בתחרות כמות האיחסון בג'יגות תמורת מחיר, הוא מפסיד בכל תחרות אחרת. SSD לא מאחסן נתונים על דיסק מסתובב ולכן יותר אמין ופחות נוטה להיהרס ולחוות כשלים.

SSD משתמש בזיכרון פלאש בשביל לאחסן נתונים. עובדה זו מובילה לזמני קריאה וכתיבה מהירים יותר (בערך עד פי 100 יותר מהיר מHDD).
בנוסף, SSD חסכוני יותר בחשמל ויותר שקט. בלי חלקים נעים בתוכו, הוא מייצר פחות חום ולכן ישרוד יותר זמן.

האם דיסק SSD מהיר יותר?

כונני SSD מהירים עד פי מאה מכונני HDD. כונני SSD מציעים זמני אתחול קצרים יותר עבור המחשב שלך, העברת נתונים מיידית יותר ורוחב פס גבוה יותר. מהירות גבוהה יותר אומרות שכונני SSD יכולים לטפל בנתונים במהירויות האולטרה-גבוהות הנחוצות בעולם העסקים של היום, במיוחד כאשר מריצים תוכניות הניגשות לכמויות גדולות של נתונים כגון מערכת הפעלה. כמו כן, כונני SSD יציבים מאוד, מה שמבטיח שהנתונים המאוחסנים מאובטחים.

SATA SSD: דיסקים קשיחים רגילים מסוגלים להגיע למהירות 50-120 MB/s בביצועי כתיבה. לשם השוואה, כונני SSD מרווים את אפיק ה-SATA במהירות של 550 מגה-בייט לשנייה. למרות מגבלת האוטובוס, מקובל לראות שיפור כללי בביצועי המערכת של פי 10-15 בעת שימוש בכונני SSD מבוססי SATA במקום טכנולוגיית HDD מדור קודם.

SSD שקט יותר וקל יותר

הגודל הקטן יותר שלהם מאפשר ל-SSD לשקול פחות מכוננים קשיחים גדולים יותר עם הראשים המגנטיים והדיסקים המתכתיים שלהם. העיצוב הקומפקטי שלהם הופך את כונני ה-SSD למושלמים עבור מחשבים ניידים, טאבלטים ומכשירים אלקטרוניים קטנים אחרים. היעדר חלקים נעים גם הופך את כונני ה-SSD לשקטים לאין ערוך מכונני HDD, שהרעש והרעידות שלהם יכולים להסיח את הדעת מאוד.

קניית SSD במחיר כדאי

לאחר שהבנו את היתרונות הגדולים של כונני הSSD, חברת סיבים מוכרת מגוון רחב של כונני SSD מהמותגים המובילים במחירים מעולים עם אחריות יצרן ארוכה. ניתן לרכוש כאן בחנות האינטרנט שלנו בקטגוריה: חלקי מחשב ואחסון.

קניית אחסון SSD בזול

רוצים להשתדרג? עכשיו אחרי שאתם יודעים מה הוא כונן SSD, תוכלו לרכוש ולשדרג את המחשב שלכם בעצמכם או על ידי טכנאי מחשבים מקצועי.
Facebook
WhatsApp
מייל
הדפס
Picture of רפאלוב מאיר
רפאלוב מאיר

מאיר MCSA מוסמך Microsoft לניהול רשתות ושרתים, מומחה להנדסת רשתות ותקשורת בעל הסמכות נרחבות בתחומי המחשוב, תשתיות תקשורת ואבטחת מידע. חי ונושם בקרים ואלקטרוניקה, מתכנן מערכות אבטחה ופרוטוקולי תקשורת וחולם סיבים אופטיים. תמיד שמח לעזור ולתת שירות.

חייג 058-444-4949
אולי יעניין אותך גם:
© כל הזכויות שמורות לסיבים תשתיות תקשורת
DIGITAL SOLUTIONS BY KIRYATECH