תוכן העניינים

שנת 2020 מהווה פריצת דרך במערכות מצלמות אבטחה עם יכולות של זיהוי פנים.

המערכות היום איכותיות יותר, חכמות יותר, ובעלות מנגנונים מבוססי בינה מלאכותית AI מתקדמים.

חלק מהאפשרויות והיתרונות של מערכות זיהוי הפנים הן:

  1. זהה אנשים שנמצאים ברשימה השחורה וקבל התראה ישירות לצוות האבטחה כדי לפעול מהר ונכון.
    נמצא בשימוש נרחב בשדות תעופה ומערכות עיר חכמה עם מצלמות שמפוזרות ברחבי העיר.
  2. זהה לקוחות ואנשים חשובים לך ולעסק שלך, קח שיקבלו חווית שירות אקסקולסיבי כבר מהרגע שהם מגיעים לעסק שלך.
    נמצא בשימוש בבנקים, קזינו, סוכנויות יוקרה וכדומה.
  3. בקרת כניסה חכמה ללא מגע, ניהול מורשי כניסה למשרדים ועסקים תוך כדי ניהול הרשאות מסודר. קבלת התראה אם אדם לא מורשה מנסה להכנס לאזור כלשהו.
    נמצא בשימוש בעיקר במשרדים ובאירגונים מגוונים.
  4. מעקב אחרי חשודים – ניתן לעקוב אחר מסלול של חשוד על ידי חיפוש הפנים שלו במערכת ולקבל מידע אודות מקום הימצאו, בסדר כרונולוגי.

למרות שהטכנלוגיה מרשימה ומועילה רבות כמו שניתן לראות ממספר הדוגמאות המצומצם שמנינו למעלה ויכולה להיות יעילה בזיהוי ותפיסת חשודים, ועבריינים שמוכרים למאגר של מערכת ההקלטה, כאשר מדובר במימוש ארצי על ידי ממשלות מתעורר חשש הציבור בנוגע לענייני פרטיות וחירויות אזרחיות.

השאלה ברובה היא לא לגבי מה שהממשלה יכולה לעשות אלא, מה הם לא יוכלו לעשות עם המידע הזה, וזה מטריד.

מצלמה לזיהוי פנים

אפשרויות הזיהוי פנים מתקדמים מאוד, המערכת יודעת לזהות ולהבדיל בין 10 תכונות שונות בזמן אמת. מערכות ההקלטה שאנו התקנו לאחרונה מסוגלים לבצע עיבוד של עד 30,000 תמונות לדקה, זה 2,000,000 לשעה!

הם יכולים לזהות מעל 10 תכונות כולל מין, אביזרים, שיער פנים ותנועות עם מעל 99% דיוק. בנוסף, מערכות אבטחה חכמות אלה יכולות לזהות ולזהות 14 נקודות של תכונות גוף עבור סקירה מלאה ודיוק מוגבר. הפקת התכונות, הניתוח וההשוואה יכולה לשאוב ולבצע השוואת נתונים עם מאגריפ של עשרות מיליוני אנשים. כל אלה עשויים להישמע מועילים לאכיפת החוק ולמניעת פשע עם זאת, היא גם משאירה מיליוני אזרחים בסיכון של הממשלה וכמובן התקפות סייבר.

בקרת כניסה ללא מגע עם זיהוי פנים

לאחר תחילת התפשטות וירוס הקורונה, מערכות בקרת כניסה ללא מגע נהיו פופולאריות מאוד. חברתינו התקינה מערכות בקרת כניסה ללא מגע על ידי זיהוי פנים. אנשים המורשים להכנס זוהו על ידי המערכת והדלת נפתחה באופן אוטומטי. ניתן לקרוא על מערכות בקרת כניסה בקישור כאן.

ניטור תנועה

המערכות החדשות מספקות יכולת של ניטור תנועה חכם.

כלומר המצלמות ידעו לספק מידע מפורט על כלי רכב באזור על ידי תיוג עליהם עם תכונות כמו מספר לוחית רישוי, יצרן הרכב, דגם, צבע ועוד. ניתן לבצע חיפוש תמונות הפוך גם בהולכי רגל וכלי רכב לצורך זיהוי מהיר והיסטוריה אישית. משמעות הדבר היא שלא משנה אם אתה הולך רגל או נוסע ברכב, ניתן לעקוב אחריך כל הזמן שיש מצלמות במיקומים בהם אתה נמצא. 

ניתוח קהל

ניתוח של מקומות הומי אדם היא פלטפורמה רחבת היקף לאחזור וקביעת סטטיסטיקת קהל. מערכות מצלמות אבטחה חכמות אלה מסוגלות ללמוד באופן עמוק והם מסוגלות לזהות דפוסים מסוימים.

זה משווק בעיקר כדי למנוע צפיפות באזורים, אך ניתן להשתמש בו גם כדי לזהות מחאות או מפגשים של תנועות וארגונים.

ניתוח המונים, בשילוב עם זיהוי פנים, מאפשר זיהוי מיידי של אדם אפילו במקומות צפופים הומי אדם.

קידום מכירות באמצעות מצלמות זיהוי פנים

דוגמא לשימוש במידע וביכולות של מערכות ההקלטה והמצלמות החכמות יכולה להיות קידום מכירות. באמצעות המידע והניתוחים שהם מספקים ניתן לבנות מאגר ממוקד קהלים בהתאם לדמוגרפיה, מיקומים, גילאים, שעות וכו'. זוהי רק דוגמא אחת ולאדם הפשוט בעצם אין יד בדבר הוא נקלע לסיטואציה ואין לדעת מי יוכל לקבל גישה למידע וכיצד ישתמש בו.

לסיכום מצלמות אבטחה לזיהוי פנים

זה לא אומר שמערכות אבטחה עם מצלמות חכמות שיודעות לזהות פנים הן רעות, מערכות מצלמה אבטחה רגילות הן נהדרות לאבטחת בתים ועסקים כמו כן מערכת מצלמות אבטחה עם אנליטיקה שיודעת לזהות פנים היא גם כן נפלאה ויכולה להועיל; אך כאשר מעורבת ממשלה שמבקשת לבנות מאגרים ולעקוב אחרי הולכים ושבים זהו במעקב שיוצר דאגה.

חברת סיבים מציעה מגוון רחב של ציוד מיגון ואבטחה באיכות גבוהה במחיר מדהים. אנו מספקים מייעצים ומתקינים מערכות אבטחה ובעלי ניסיון בעבודה עם מצלמות אבטחה חכמות שיודעות לזהות פנים, לזהות רכב ועוד.

יש לנו צוות מיומן שישמח לעזור לך עם כל צורכי האבטחה שלך. עד כאן למאמר הזה נפגש במאמר הבא!

Facebook
WhatsApp
מייל
הדפס
רפאלוב מאיר
רפאלוב מאיר

מאיר MCSA מוסמך Microsoft לניהול רשתות ושרתים, מומחה להנדסת רשתות ותקשורת בעל הסמכות נרחבות בתחומי המחשוב, תשתיות תקשורת ואבטחת מידע. חי ונושם בקרים ואלקטרוניקה, מתכנן מערכות אבטחה ופרוטוקולי תקשורת וחולם סיבים אופטיים. תמיד שמח לעזור ולתת שירות.

חייג 058-444-4949
אולי יעניין אותך גם:
© כל הזכויות שמורות לסיבים תשתיות תקשורת
DIGITAL SOLUTIONS BY KIRYATECH