תוכן העניינים

כל דבר שיכול להתשבש – ישתבש. גישת חוק מרפי היא גישה די שלילית להאמין בה, אבל בנוגע למידע של החברה שלך, תמיד צריך להתכונן לגרוע מכל. כל עסק הוא שונה, אבל בסופו של יום הדרישות די זהות: מערכת גיבוי נתונים שתתאים בול לעסק שלך.

5 שלבים בשביל לקבוע את מערכת הגיבוי המושלמת לעסק שלך

המאמר נכתב על ידי מומחי המחשוב שלנו, אנו מספרים שירותי גיבוי נתונים לעסקים במסגרת שירותי מחשוב לעסקים שלנו.

אז מה בעצם 5 השלבים העיקרים לקביעת התאמה לעסק שלך? המשך לקרוא וללמוד.

קביעת צורכי הגיבוי שלך

דבר ראשון, אתה צריך להבין את מטרת המערכת. אחרי הכל אי אפשר לתת מענה בלי לדעת את הצרכים.
שלב זה הכרחי בצמצום האפשרויות כך שרק המתאימות ישארו. אל תתפשר על פתרון שלא יעבוד בטווח הארוך- עתיד הבחרה שלך חשוב יותר.

סוג העסק שלך ישפיע רבות על סוג גיבוי הנתונים שתבחר. אם אתה בתעשיה שגדלת במהירות, לדוגמה, תצטרך מערכת שתוכל לשמור הרבה נתונים במהירות, בלי תלות בפורמט הקובץ שנשמר. אם יש לך מידע חשוב במיוחד, כדאי לתעדף את בטיחותו עם פתרון גיבוי מיוחד. כדאי גם להתחשב באיומים ופרצות אבטחה און-ליין שיכולים לפגוע ביכולת לשחזר מידע. תתכונן להכין רשימת סטנדרטים של: אבטחה, שימוש ונאמנות בשביל מערכת הגיבוי של החברה שלך.

קביעת תקציב

אחרי שקבעת את צורכי הבסיס, אתה יכול להיות בטוח שאתה בוחן רק את הפתרונות המתאימים לצורכים הספציפיים שלך. תלוי בפתרון שתבחר, תראה אופציות שונות במחירים שונים. שוב תלוי בבחירה, תצטרך להתחשב בהכשרת עובדים, משום שפתרון שאינו אוטומטי יצטרך להיות מתופעל על ידי העובדים שלך. אולי תתפתה להשקיע את המינימום, אך אנו קוראים לך לא לעשות זאת. מדובר בעתיד העסק שלך ופתרון גיבוי תת-רמה לא יעזור לו. קיצוץ בעלויות יכול לגרום לך לסכן את הכל, דבר שיכול להוביל להשקעה גדולה יותר בשביל שיחזור מהשבתה או אסון.

פתרון גיבוי לא מניב לך רווח, אך הוא מונע ממך בזבוז גדול מאוד כשייקרה הגרוע מכל.

בחירת פלטפורמת גיבוי מתאימה

לפני כמה שנים, גיבוי יכול היה להיות כונן קשיח עליו היו נתוני החברה שלך. כיום, ישנן אופציות דינמיות בהרבה. במקום כונן קשיח, תוכל לבחור לאחסן את הנתונים בענן בשביל גישה קלה במקרה של איבוד. יותר מבעבר, חברות בוחנות פתרון ענן היברידי: גיבוי מבוסס תוכנה בצירוף עם מערכת מבוססת ענן, מאפשר דרך מובטחת לשחזר מידע במקרה של איבוד.

הכנת תכנית שחזור - תכנית התאוששות מאסון

תוכנית גיבוי נתונים לא תורמת אם ברגע האמת אין איש שירות שיודע לבצע את שלב השחזור. כדאי לך להכין הוראות מדויקות וברורות מספיק בשביל שכל אחד יוכל להתמודד עם המטלה. הוראות אלו צריכות לכלול גם מידע חשוב כמו איזה מידע בעדיפות גבוהה יותר ומה לעשות אחרי השחזור.

כל מי שיש לו חלק בתהליך שחזור המידע אחרי האסון צריך להיות מודע לפרטים החשובים האלו.

בדיקה שגרתית של הגיבוים

אם לא תבדוק את הגיבויים שלך, אתה מסתכן בכך שלא יעבדו כשתצטרך אותם באמת. בשביל שזה לא יקרה תבדוק את הגיבויים שלך בתדירות גבוהה. בנוסף לבדיקת הגיבויים, בדוק גם את השחזורים. זו גם הזדמנות ללמד את העובדים שלך לעשות זאת.

גיבוי הוא עניין קריטי לכל עסק וארגון, הוא קריטי אפילו לבני ביתך שמאחסנים מידע כמו עבודות, מסמכים חשובים, תמונות וזכרונות שהצטברו. אמנם גיבוי אינו השקעה שרואים את הרווח מיד אך ברגע האמת במקרה של אסון או נזק לנתונים. שירותי הגיבוי שלנו מצילים את המצב! 

בעת האחרונה עסקים רבים מותקפים ונפגעים על ידי האקרים, לדוגמא ניתן לקחת את חברת שירביט שנפרצה על ידי האקרים. ההאקרים פרצו לשרתי החברה וגם לשרתי גיבוי הנתונים שלה, החברה הפסידה כסף רב וזכתה לזמן השבתה שפגע בה מאוד. ניתן לקרוא על כך בעיתון כלכליסט.

 לייעוץ ופרטים נוספים ניתן לצור איתנו קשר. צוות המומחים שלנו ידע לספק פתרון מתאים לגיבוי שרתים , תחנות עבודה , תיבות דואר , שרתים וירטואלים ועוד.

עד כאן לפעם הזאת, ניתן לקרוא כאן: מדוע לבחור בשירותי גיבוי של סיבים?

Facebook
WhatsApp
מייל
הדפס
רפאלוב מאיר
רפאלוב מאיר

מאיר MCSA מוסמך Microsoft לניהול רשתות ושרתים, מומחה להנדסת רשתות ותקשורת בעל הסמכות נרחבות בתחומי המחשוב, תשתיות תקשורת ואבטחת מידע. חי ונושם בקרים ואלקטרוניקה, מתכנן מערכות אבטחה ופרוטוקולי תקשורת וחולם סיבים אופטיים. תמיד שמח לעזור ולתת שירות.

חייג 058-444-4949
אולי יעניין אותך גם:
© כל הזכויות שמורות לסיבים תשתיות תקשורת
DIGITAL SOLUTIONS BY KIRYATECH