תוכן העניינים

לפעמים, מרגישים שהמחשב עובד לאט וכמובן העבודה שלנו תקועה. מה שמצחיק לגבי זה שלפעמים שדרוג מחשב זול יחסית יכול לתרום הרבה לביצועים. לדוגמא תוספת של עוד זיכרון RAM יכול להיות שינוי דרמטי בשביל המחשב שלך אך לא רק, יש כמה גורמים שתורמים למהירות המחשב.

גורמים המשפיעים על מהירות המחשב

מעבד

המעבד מטפל בכל החישובים שעושה המחשב. כיום, המעבד משלים בליונים ואפילו טריליונים של חישובים בשניה. למרות שמעבדים ישנים יותר משפיעים כמובן על המהירות של המחשב שלך, אם המחשב שלך חדש (שנה\שנתיים או יותר אם המחשב היה ברמה טובה בעת קנייתו) כנראה המעבד לא משפיע על המהירות של המחשב. היום, למעבדים יש 2,4 ואפילו יותר ליבות, מה שאומר שהם יכולים לטפל ביותר חישובים ולצרוך פחות חשמל.

לפעמים כתלות בצ'יפסט של לוח האם והזכרונות ניתן לשדרג למעבד חזק יותר כתלות בשאר החלקים. טכנאי מחשבים מקצועי יוכל לבדוק בוודאות.

לקבל פרטים צרו איתנו קשר
* 15% הנחה למזמינים דרך האתר

זיכרון ראם

זיכרון ראם הוא זיכרון לטווח הקצר של המערכת שלך. כאשר המחשב שלך טוען ומריץ תוכנות, הן מאוחסנות בראם. הראם מהיר בהרבה מהכונן הקשיח, לכן המחשב שלך לא צריך לסובב את הדיסק בשביל לגשת למידע כלשהו. ככל שיש לך יותר ראם, יותר דברים יכולים להיות מאוחסנים בו. ככל שהראם שלך יותר מהיר, המחשב שלך יוכל לעבור על המידע שנמצא בו מהר יותר. 

כאשר הראם שלך מלא, המחשב שלך יהיה תלוי בכונן הקשיח בשביל לקבל מידע הנדרש בעת הרצת תוכנות ותוכניות, ואז דברים נהיים אטיים. כשאתה סוגר תוכנה, היא תמחק את עצמה מהראם ותפנה את המקום לשאר הדברים. 

כונן קשיח

הכונן הקשיח הוא המכשיר עליו המחשב מאחסן מידע. למחשבים מאוד טובים, הכונן הקשיח מהווה צוואר בקבוק. בהשוואה לראם, כוננים קשיחים מאוד איטיים בקריאה וכתיבת מידע. כאשר המחשב שלך מסתמך על הכונן הקשיח בשביל ראם, הוא יהיה איטי עוד יותר. למרות שזה דבר טוב שהמחשב שלך יהפוך את הכונן הקשיח לזיכרון ראם במקרה הצורך, רוב הסיכויים שזה מה שגורם להאטה בביצועים. למרבה הצער, בגלל שהכונן הקשיח מגיל בתוכו חלקים מכניים זזים, ישנה הגבלה על המהירות שלו. ישנם כונני SSD יקרים יותר, אך כגורם שמשפר ביצועים במחשב סטנדרטי, בדרך כלל כונני SSD הם פתרון מדהים.

כמובן, ישנם תוכנות גם בתור גורמים. נוזקות ותוכנות ריגול יכולות להאט את המערכת שלך, ואחרי שימוש רב, קבצי TEMP יכולים גם הם להאט. לפני שתשדרג את החומרה שלך, כדאי שתבקש מטכנאי לבדוק את המחשב שלך – אולי ניקוי קטן ישנה את הביצועים שלו.

אחרת, הצעד הבא יהיה לשדרג את הראם. ראם בדרך כלל אינו יקר, וניתן להכפיל או לשלש את הראם הנוכחי שלך עם אחד מהיר יותר. בדרך כלל מחיר הראם יהיה בין 100-250 שקל, ולפעמים אפילו פחות, וזה יכול להיות שדרוג משמעותי למחשב שלך.

רוצים לדעת איך לעשות את המחשב מהיר יותר? צרו קשר עם טכנאי מחשבים של סיבים ובצעו בדיקת ביצועי מחשב עם מאיץ מחשב.

Facebook
WhatsApp
מייל
הדפס
רפאלוב מאיר
רפאלוב מאיר

מאיר MCSA מוסמך Microsoft לניהול רשתות ושרתים, מומחה להנדסת רשתות ותקשורת בעל הסמכות נרחבות בתחומי המחשוב, תשתיות תקשורת ואבטחת מידע. חי ונושם בקרים ואלקטרוניקה, מתכנן מערכות אבטחה ופרוטוקולי תקשורת וחולם סיבים אופטיים. תמיד שמח לעזור ולתת שירות.

חייג 058-444-4949
אולי יעניין אותך גם:
© כל הזכויות שמורות לסיבים תשתיות תקשורת
DIGITAL SOLUTIONS BY KIRYATECH